jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Sova bör man..

Kategori: Allmänt

Inatt tyckte Milla att det var en bra bajstid strax innan klockan slagit ett, det tyckte inte hennes mamma. Men vad gör man. Byter blöja i ett mörkt sovrum o hoppas på att man inte missat ngt eller fått en pöl/klump/hög i sängen.
Vid den tidpunkten på dygnet och med tankte på hur trött man är just då så skiter man i vilket, man gör lixom bara det man MÅSTE göra för att sen få somna om.
Liam pratar i sömnen och väcker både mig o sin syster. Jag blir mest rädd.
Vet inte varför men har alltid tyckt att et varit obehagligt med folk som pratar/går i sömnen. Igår la jag bara ner honom o då somnade han om, eller vad man nu säger. Han tystnade i alla fall.

Jag har sovit helt ok och varit relativt pigg idag. Så pass att jag och kidsen prommenerade en halvtimme för att leka i en ny lekpark. Eller jag prommenerade och de åkte vagn. Jag fixade dessutom lunch som bestod utav pannkakor till Liam och kokta ägg och kaffe till mig.
Vi spenderade halva dagen i parken där vi även stötte ihop med Liams dagis.

Ikväll har jag bakat mina älskade knäckebröd. Synd att de är så goda för de är snart slut.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: