jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Mina små hustips.

Kategori: Allmänt

Äntligen har jag satt ner mig i soffan...
Ibland är det jobbigt att vara jag. Jag kan vara pedantisk av mig som många vet..
Jag gillar inte när det är stökigt och saker överallt. Jag blir stressad av sånt.
När vi flyttade in i huset så var våran tomt i väldigt fint skick och jag plockar och pillar var och varannan dag när man ändå är ute lixom. Förra veckan tog jag tag i baksidan av gården, ordentligt.. Ogräs och annat skit åkte i komposten. Häcken har jag ju klippt sen tidigare, maskrosorna är ett minne blott (en kort tid framöver).. kanterna är klippta och likaså gräsmattan..
Idag var det framsidans tur. Vi har plattor på framsidan med plats för två bilar. Mellan dessa plattor älskar ogräset att frodas... Jag har suttit ett par timmar med en skruvmejsel och pillat upp vartenda ogräs, klippt häcken, rensat alla land och sopat till en förbannelse... Imorgon ska jag kratta upp att löv från rosorna, som en gång satt på rosbusken men som nu tydligen har gjort sitt och ligger utspridda på hela gräsmattan.. Ett evighetsprojekt - jag vet.. men jag måste, det lixom kryper i kroppen om jag inte gör det...
Ett annat problem som dyker upp i samband med att man blir husägare är dessa förbannade myror. Mindre myror år folket. Utrota dom jävlarna. De gräver upp stora jordhögar i hela gräsmattan. INTE ok.
Jag har försökt utrota dem med myrr.. vilket funkar sådär om ni frågar mig.. Jag fick däremot ett tips om att de stendör av outspedd Fun light (saften ni vet)... och de gör de verkligen...
Mer fun light åt myrorna och mindre fun light åt kidsen...
Imorgon ska jag även handla lite blommor, jag har verkligen inga gröna fingrar och de dör en efter en, både ute och inne och nu är det därför dax att fylla på blomförrådet.
Jag har dessutom klickat hem köksgardiner, sen är det bara lite möbler och en kakelugn som fattas men det får bli när vi hittar vad vi vill ha...
Hej på er..

Kommentarer

  • Johanna - Fotoblogg! säger:

    Va? Dör myrorna av Fun Light? Ska man hälla det rakt ner i hålen/gångarna som de gräver eller?

    Vi har samma problem nämligen hos oss. Sjukt mycket myror överallt. Både svarta vanliga, svarta av större modell och ettriga och även en liten röd sort. Det kan ju vara bra att ha kvar några myror men de som bor intill huset och vill komma in ska helst utrotas!

    2011-07-06 | 07:53:29
    Bloggadress: http://lionfish.blogg.se/
  • Evelina säger:

    Jag använder en sprayflaska o ja det fungerar verkligen!!

    Hood luck=)

    2011-07-06 | 16:22:38
  • Charlotte säger:

    Sjukt mycket myror har vi oxå... Igår upptäckte jag en MYRSTACK på våran framsida (en liten alltså, men ändå) Jag hatar dom jävlarna.

    Men alltså om myror DÖR av fun light, vill man då ge det till sina barn? Naaae va?

    2011-07-06 | 19:55:00
    Bloggadress: http://cljungberg.blogspot.com
  • Evelina säger:

    Verkligen inte, som jag skrev: mer fun light åt myrorna och mindre fun light åt kidsen... Testa i myrstacken ska du se, utrota dom jävlarna!!

    2011-07-06 | 21:44:04

Kommentera inlägget här: