jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Ålderdomshem

Kategori: Allmänt

Huvudet dunkar o hela rummet snurrar känns de som.. Vet inte om de beror på att jag har druckit ett glas mousserande eller om de beror på att hela foajen är fylld utav pansionärer som alla någom gång har jobbat här.. de är fullt hus och Hade jag kommit hit som kund så hade jag tvekat på att jag hade kommit rätt och istället tippat på att de va ett ålderdomshem fyllt med en massa pratglada gamlingar..
Trevligt utav företaget o bjuda in alla som gått i pansion.. men de va hitbjudna till klockan ett o de första började droppa in runt elva... De kommer in i receptionen o ska hälsa o prata och prata lite till. Ljudnivån har varit så pass hög att jag knappt har hört när de har ringt. Nu är de i alla fall insläppta i matsalen så nu råder lite lugn o ro nån timme innan de blir utsläppta och går loss på oss igen!!

Tystnad råder.. (lr nästen i alla fall)

Om en timme blir de julbord, har fått en låda idag oxå med en mass julmat, GOTT!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: