jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Jönköping del ll

Kategori: Allmänt

Lördagen började bra, med sovmorgon.. De var en sån där morgon då de var helt omöjligt att öppna ögonen, hur mycket jag än försökte..
Efter uppvaknandet runt nio o lite frukost på de så åkte familjen tillsammans med Fredde, Minna o Börtan till äventyrsbadet i Jönköping för lite plask o lek... Liam tyckte nog att de var lite kallt i vattnet för han skakade efter bara ett par minuter men han ville ju inte gå upp för de...Vi fick varva barnbassängen o rutchkanan med lite varmt bubbelbad en gång ibland.. Han stormtrivdes i alla fall så han kommer antagligen att "bo" i poolen i Thailand=)

De hanns med en hel del bus under eftermiddagen innan de va dags för julfirande o en massa julmat. Jag har verkligen längtat efter all god julmat o de var precis så gott som jag hade hoppats på...!!
Efter all mat så kändes de som man skulle rulla fram, samma känsla varje år.. Att man inte kan sluta att mosa i tid??!!

När klapparna skulle delas ut så va jag "tomte"o Minna hjälpe snällt till som min lilla Nisse o delade ut alla klappar..
Jag fick 6 st ittala champangeglas så nu ska drickas champange=)
Liam ficka massa saker, bla en snickarbänk, cykelhjälm, film, pussel osv...
Tobbe fick en knivslip o en kniv så nu kanske man kan börja använda knivarna hemma... på riktigt!

När maten väl ahde sjunkit ner o man började känna sig så där lagom igen så var dags för ostbricka o ostkaka o efter de va man lika mätt, om inte mättare än innan..


Vi har som tradition varje år att spela ett julklappsspel med en massa småpaket, de kan innehålla allt från tandborstar till kokböcker. Jag lyckades få ihop tandborstar, trisslott (nitlott dock) och en rotfruktsborste..??
Lika roligt varje år och de blir alltid jakt efter lotterna o godiset=)

Somnade gott!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: