jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Fastlagsbulle

Kategori: Allmänt

O för er som inte vet vad en fastlagsbulle är så är det en semla=)
Åt årets första idag, den va hemmagjord o inte lika god som en konditoribakad men heller inte så illa för att vara den första.. så nu börjar jakten på årets semla! I
Läste nån gång om hur många kalorier de är i en enda semla, de va så många att jag har tappat räkningen=)
Gott är de i alla fall!!
Har sovit riktigt kasst inatt me så idag har jag inte varit utanför dörren, jag har i princip inte gjort ett dugg.. ganska så skönt med en sån dag.. Tobbe tog Liam på en långpromenad så jag fick sova ett par timmar på eftermiddagen.
Därefter bakade jag kladdkaka o muffins, får besök imorgon så ngt måste man ju ha o bjuda på..
Har precis tagit ett race o klistrat in lite bilder i Liams "mitt första år" bok, känns som att de får plats hur mycket som helst o att ajg aldrig kommer att bli färdig.. att vi sen har framkallat ca 500 kort gör ju inte saken lättare när man ska välja vilket som passar vart...
Syster åkte på semester idag, till guadoulope (har ingen aning om hur de stavas). hon ska vara bort i 2 veckor o jag kommer bara att bli mer avis för varje dag som går.. Jag vill me åka utomlands!!
någon som har ngt bra förslag vart man kan åka med barn? de ska helst vara gratis oxå=) för man blir ju inte rik på att vara mammaledig, håller me en annan bloggare "man borde få OB-Tillägg för att vara mammaledig"
efter de senaste nätterna skulle jag vara riktigt rik!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: