jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Grannar..

Kategori: Allmänt

igårkväll när jag inte kunde sova så låg jag och funderade över våra grannar.. Vet knappt vem eller vilka som bor i huset men några har man ju träffat på..
För de första så bor vi vägg i vägg me två polacker som delar på ett rum som inta kan vara större än 5 kvm.. de har en bäddsoffa, en toalett, två kokplattor som står ovanpå TV:N (har kikat in genom deras fönster). Tobbe tror att de är bögar men jag tror att de har familjer i polen o bara e här o jobbar.. skiter i vilket igentligen!!
Sen är de en gubbe som jag träffar på varje dag vart jag än är men han kan inte svenska så han hälsar aldrig när jag hälsar, eller han kanske bara inte vill.. så de ska jag sluta upp med!!¨
Sen bor de tre (snor)ungar (jag älskar barn men inte dessa) i huset som skriker, förstör o bara är allmänt jobbiga. Varje dag så står de utnaför porten o skriker MAMMA, trots att de kan koden o vet vart de bor.. de är ju runt 7 år kanske. Igår kom tobbe in o sa att de va ute o lekte i bara T-shirts, hallå.. de är februari!?! De brukar klättre upp på soprumstaket (typ 3m) me plåttak.. där står de o skriker på sin mamma att de vill komma ner.. tar man sig upp så tar man sig väl ner.. Brukar möta dem när jag är ute o går, de är sju år o ute o går själva över stora traffikerade vägar i centrala Malmö.. vad gör föräldrarna? bryr de sig inte?
Tycker inte att man ska skaffa barn om man inte kan ta hand om dem, har ALDRIG sett barnen ihop me sina föräldrar.. KATASTROF i mina ögon!!
Sist men inte minst så har vi grannarna mitt över gatan, o de ända jag vet om dem är att de putsar fönstren ca 5ggr om dagen.. de är helt galet!! måste ju vara nån tvångstanke..
de roligaste är att ett annat par som vi umgås me i huset b´redvid har oxå lagt märke till fönsterputtsningen.. GALET!!
Nu kanske de låter som att jag inte gör annat än att spana in grannar men man ser ju ganska mycket när man är ute o de är jag väldigt ofta.. o grannarna mitt emot der man från våran tv-soffa.. Tobbe brukar dra för gardinerna för att han tror att de spanar in honom.. hihi

Kommentarer


Kommentera inlägget här: