jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Chockad

Kategori: Allmänt

idag har det inte hänt så vidare värst mycket i våra liv.. Dagen började runt halv åtta då jag vaknade av att Liam låg och snackade bredvid mig.. han hade tydligen gjort de i en halvtimme sa Tobbe.. Tur att man inte är sååå trött;)

Liam har börjat vägra allting o vill ingenting.. han vill inte vila i sin säng under dagen, han vill inte åka vagn, absolut inte ligga på golvet o leka o heller inte sitta i sin stol efter att han kastat i sig sin mat.. (går de för sakta me matningen så blir han vansinnig)
Jag undrar vem han har humöret efter...

Låter väl kanske tjatigt men de är väl nån fas igen eller förra fasen som håller i sig..
Efter mycket om o men lyckades jag få honom att slumra nån timme innan babysimmet idag, vilket resulterade i en glad bebis som älskar att bada.. Vi har ju missat simmet i 2 veckor pga av våra förkylningar men Liam va taggad som bara den, fick dock inte dyka..!!
Som vanligt var han gladast av alla o såg helt förvånad ut när vi gick upp ur bassängen efter 40 min.
Efteråt trodde/hoppades jag på att han skulle somna i vagnen på vägen hem så att jag kunde städa lite här hemma (vilket inte har hänt den senaste månaden), men inte!! Istället bestämmde han sig för att vara gnällig, vilket inte va SÅ uppskattat.. men men!!
Försökte få honom att sova i sin säng. Det har alltid fungerat innan men han började skrika så fort jag kom in i sovrummet med honom..
En halvtimme senare gav jag upp o tog med honom till TV:n som han älskar... Top Model (ska börjas i tid me brudar). Han somnade sittandes i mitt knä efter 1 min.. detta har aldrig tidigare inträffat!!
Jag är fortfarande chockad!! 
Håller han på att bli mammig??
Skönt för honom att vila lite.. Jag blir så stressad när han inte kan komma till ro o bara gråter, vilket han säkert känner av o gråter ännu mer!!

Har fortfarande inte hört ngt om röntgen, konstigt!! De sa ju inom en vecka i torsdags..

Tobbe är nog på väg hem från jobbet, han skulle ut o springa en sväng.. hoppas att han har ändrat sig o bara vill vara hemma.
Vi ska fixa till lite ragmunk.. inte fel!!

Kommentarer

  • Gordi säger:

    d dära med att somna i knäet känner jag igen, Milijan har gjort d ett par ggr men jag tycker d e bra, ett säkert kort när jag inte kan få honom o somna på annat sätt...sen så lägger jag bara över honom i sin säng o sover så gott efteråt=)

    2008-03-11 | 18:50:50
    Bloggadress: http://gordi.blogg.se
  • Evelina säger:

    Visst är de bra när inget annat fungerar men att somna i sin egna säng är ngt som jag verkligen vill att Liam ska göra.. övning ger färdighet har jag hört;)

    2008-03-11 | 21:42:45
  • Angelica säger:

    Har inte så mkt att komma med när det gäller detta med barn...:) men jag kan säga att jag blev skapligt avis på att ni ätit raggmunk! :S

    2008-03-11 | 23:57:57
  • Evelina säger:

    ja visst är de gott me ragger=)

    2008-03-12 | 10:30:26

Kommentera inlägget här: