jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Hoppas

Kategori: Allmänt

Vet inte om jag inte hann eller om jag inte orkade skriva igår, kommer inte riktigt ihåg..!
Tobbe jobbade igår så jag o syster va på stan en sväng men ingen utav oss va speciellt shoppingsugna.. men lite blev de i alla fall, mest till Liam (som vanligt).
Mamma kom igår me så vi hann me en fika på stan innan de skulle på wallmans på kvällen!
Jag åt en äcklig kladdkaka på espresso house o fick gå hem o spy efteråt.. kände direkt efter att den inte va helt 100!!
skrev så klart ett mail till dem o beklagade mig!!
Så härdanefter blir de bara min egna kladdkaka, den är förresten godast  ändå;)

På kvällen va vi bjudna till Gordan, Henke o Mille så de blev melodifestival för hela slanten.. Vet inte om jag tyckte att rätt låt vann men jag tror att hon har en chans i eurovision song contest..
Hade de gått att rösta på Björn så hade jag gjort de, inte för att han kan sjunga men för att han bara är så himla bra på de han gör! I´m a big fan..  men tyckte ändå att han har varit bättre gångerna innan.. varför spara de sämsta till sist?

Imorse ringde Liam-klockan redan halv sju, o eftersom vi va hemma halv ett inatt så va de inte så upskattat men de va ju bara att se "glad" ut o "hoppa" upp..
försökte vila ett tag när Liam sov förmiddag men då blev vi väckta av telefonen så de gick inte heller..
Bestämde oss för att gå ut o gå i de härliga vårvädret istället, så nån timme i solen blev de innan vi skulle va hos Helena o Joar (från föräldragruppen) på lunch. Idag va alla 6 par med barn med o de är så roligta att se hur alla växer, Liam är bland de minsta.. om inte minst!

om en kvart ska vi va hos syster på middag men Liam har precis lyckats somna så vi får väl bli lite sena..

Vi fixade iording Liams vagn igår till sittvagn, snacka om nöjd kille.. Nu gillar han att åka vagn igen, han gillar tom att somna i sin säng och att ligga på golvet o leka..
De senaste nätterna har han även sovit jättebra så vi kanske är på vag i rätt banor igen.. hoppas!! hoppas!!

Kommentarer

  • Jennifer säger:

    I vår föräldragrupp är Viggo en av de största. Men så är han ju en av de äldsta också.
    Hur stor är Liam, eller ska man säga liten?

    2008-03-16 | 19:49:22
    Bloggadress: http://yenniifer.blogspot.com
  • Evelina säger:

    svårt o säga, ska till bvc på onsdag.. men han vägde 6.8kg förra veckan på akuten.. o för en månad sen va han 62,5 cm

    2008-03-16 | 19:55:41
  • Jennifer säger:

    Hi hi :) Ja, det var en liten kille! Viggo väger 8 kg och är 67,5 cm lång! En riktig klump i jämförelse då ;)
    Det är väl bara typ en vecka som skiljer dom åt?

    2008-03-16 | 21:12:47
    Bloggadress: http://yenniifer.blogspot.com
  • Evelina säger:

    liam föddes 19 oktober..
    men som han äter kommer han oxå bli en liten tjockis=)

    2008-03-17 | 10:42:59

Kommentera inlägget här: