jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Akuten-vårt andra hem...

Kategori: Allmänt

Har inget roligt att blogga om idag heller..
Morgonen började med att jag skulle till Manpower o skriva kontrakt.. alla morgonbestyr rullade på hur bra som helst tills dess att jag skulle ge mig iväg o upptäcker att syster har fått med sig mina nycklar (som låg i skötväskan). Detta innebar att jag inte kunde låsa upp min cykel o fick istället småspringa hela vägen ner till stan (i högklackat dessutom). Och på nyckelknippan hängde såklart även hemnyckeln så jag fick lämna olåst o hoppas på de bästa..
Jag kom i tid o inget inbrott men mitt humör va inte på topp-tio-listan precis..

Väl hemma igen så har syster lyckats få i lilleman ett klementin, man får va glad för de lilla han går med på att äta efter de senaste dagarna..
Ett par minuter efter spyr han som en fontän.. allt han fått i sig i vätska, plus mackan från frukosten o hela klementinen.. alltså va han TOM i magen IGEN.
Efter många samtal till bla vårdcentralen och akuten så blev jag tillsagd att lilleman skulle undersökas IGEN o att jag skulle komma till akuten.. så där har jag o Liam spenderat hela eftermiddagen o jag är så less på de!!
Alla prover är fortfarande jättebra men Liam mår inte lika bra.. Han är rätt hängig o trött hela tiden.. stackars liten!
4 timmar senare va vi åter hemma, tröttare än någonsin. Kom på att jag inte har varken ätit eller druckit idag så de kanske beror på de.
Så nu står pizzan i ugnen, vinet är uppkorkat o lilleman sover med lite äpplejuice i magen. Hoppas på en lugn o skön kväll..!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: