jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Torsdagen den 18 okt 2007

Kategori: Allmänt

För ett exakt ett år sedan, Torsdagen den 18 oktober spenderade jag dagen på stan med Johanna. Hon hade börjat få lite sammandragningar medan jag inte hade kännt av minsta lilla. Mest pratade vi om Gordi som dagen innan hade "ploppat" ut Mille. Vi ville ju oxå ha våra små bebisar!
Jag har för mig att Tobbe jobbade 9-17 den veckan men jag hade i alla fall bestämt me Carin att vi skulle gå till möllan på kvällen och dricka vin/kaffe. Vi blev nog kvar på volym, som stället heter i ett par timmar där vi satt o tjitt tjattade om allt mellan himmel o jord. Kände fortfarande inte av någonting!
Väl hemma runt halv elvatiden satte jag mig i soffan me min sambo för att kolla lite på tv innan de va dax för sängen.

Men när vi väl hade lagt oss så kunde jag inte somna, låg o tänkte på gordi som hade fött barn o på mig som skulle, vad hade jag gett mig in på. Plötsligt började jag bli helt nervös inför förlossningen, vilket jag hade sett väldigt "lätt" på innan.
Runt tolvtiden bestämde jag mig för att gå på toa en sista gång för att slippa bli väckt efter en timme av att vara kissnödig.. bara de att när jag satte mig på toan så "kissade jag på mig"
Gick tillbaka in till sovrummet, till min sovande sambo o sa
-jag tror att vattnet har gått
-jaha fick jag till svar utav en yrvaken Tobbe.

Jag la mig i sängen igen medan Tobbe gick upp på toan. Men ställde mig snart upp igen för att se om ngt mer hände.. o de gjorde de.. jag "kissade på mig" ännu mer o sprang in på toaletten, bara de att där satt ju Tobbe så jag hoppade i badkaret, kollade på vattnet som rann o sa
- de är ju klart vatten i alla fall, vad ska vi göra nu?
Tobbe ringde förlossningen för att fråga, vi fick en tid till klockan åtta morgonen därpå!

VI gick och la oss igen, jag kommer ihåg att jag skakade (nervös som jag va)
Det dröjde inte mer än 10 min sen satte verkarna igång. de va allt mellan 14 min till 3 min mellan verkarna o eftersom jag har blödarsjuka så skulle jag hinna me o få massa mediciner innan förlossningen o va tvungen o va plats lite innan vad man normalt är.
Kommer ihåg hur vi låg där i sängen o klockade verkarna...

Kommentarer

  • Jennifer säger:

    Nu blir det spännande :)

    Vill höra mer!

    2008-10-18 | 15:22:41
    Bloggadress: http://yenniifer.blogspot.com
  • Gordi säger:

    1 år sen, shit asså!

    2008-10-18 | 21:01:06
  • Evelina säger:

    Fortsättning följer...

    2008-10-18 | 21:23:23

Kommentera inlägget här: