jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Jag är kräsen!

Kategori: Allmänt

Förstår inte riktigt hur man kan vara trött hela tiden, kan man aldrig få känna sig pigg och utvilad?

Har försökt att ringa vaccinationsmottagningen i Malmö idag men de verkar vara liite upptagen så när jag väl kom fram så hade de stängt, typiskt!
De ringde från bvc idag så jag frågade lite om vaccin till lilleman inför resan. Han ska få sin ett-årsspruta på mån sen måste han hinna få vaccin mot Röda hund (som de egentligen får vid 1,5 år) och mot Hepatit A och helst ska det gå 4 veckor mellan varje spruta så jag vet inte riktigt hur vi ska få ihop de.. Vi åker ju om 10 veckor! Plus att de inte få vara förkylda så nu gäller de att hålla honom frist. Sen sa bvc-tanten att de flesta blir dåliga utav röda hund-sprutan, utslag o feber i 7-10 dagar.. känns trist!

Har inte ringt mäklaren idag om visningen utav radhuset, kanske gör de när Tobbe kommer hem! jag är jätteintresserad utav området men inte lika intresserad av att lägga så mycket pengar på boende varje månad!
Men vill man ha något eget så är de väl bara att infinna sig i att de kostar!! känns oxå jobbigt!
Finns de ingen snäll själ som kan ge oss ett fint hus, helst nybyggt o att jag får välja allt från golv till köksluckor;)
För alla hus/radhus som Tobbe tycker är fina, ser jag som renoveringsobjekt!
Jag vill ha min prägel på hemmet o de får jag inte om jag inte får vara med o bestämma hur de ska se ut.
Köket o badrummen är jätteviktiga för mig. I köket spenderar jag så mycket tid så där ska de vara nytt o fräsht.. likaså toaletterna.. helkaklat, o inte i nån turkos eller bajsbrunt! övriga rum kan man säkert bara måla/tapetsera..
O sen är de ju golven, klinker eller trägolv.. Har plastmatta nu (i hela lägneheten) o de har jag haft färdigt för resten utav mitt liv.. verkligen hatar de!!
Kanske låter som att jag är världens mest kräsna men när vi väl köper ett hus/radhus så känns de som att de kommer o bli för ett tag framöver o då vill man ju trivas.
När jag va liten så kunde jag inte ens föreställa mig att flytta till en lägenhet där någon hade bott innan, tyckte att de va skitäckligt. Så när mamma o pappa skiljdes så fick mamma snällt leta reda på en nybyggd lägenhet för annars vägrade jag att flytta!
Nu tycker jag att de låter helt sjukt o att hon gjorde de sen... Men där bodde vi i ett antal år och jag trivdes som fisken=)

När vi flyttade in i våran llägenhet här så spenderade jag 3 hela dagar me att skrubba allt.. o då va de ändå städat innan!

Nu ska jag laga ärtsoppa, mums!

Kommentarer

  • Gordi säger:

    kolla på Vannagårdsgatan 222, Husie...bra område o jättefint 3 plans radhus. 1 695 000:-, 4149:- i hyra

    2008-10-15 | 17:34:49
  • syster säger:

    Du har bra smak Gordi! Vill ha!

    2008-10-15 | 21:28:14
  • Evelina säger:

    ska kolla på direkten!

    2008-10-15 | 21:54:35
  • Carro säger:

    Hej!

    Det e bra att vara kräsen när det gäller hus. Det e ju mycket pengar det handlar om och det e viktigt att ni trivs, sâ att ni inte behöver flytta stup i kvarten. Ni kommer säkert hitta nÂt fint. kram

    2008-10-16 | 08:20:04
  • Malin säger:

    Hej!

    Första gången jag kommenterar här:) Kul att åka till Thailand!! Men det jag undrar över varför ni inte vaccinerar mot Hepatit A+B?



    Lycka till med husköp och allt.



    /Malin

    2008-10-16 | 09:23:02
  • Cönte. säger:

    Gott med Ärtsoppa Evve... Ursäkta mig. men det va ren ironi! haha! Då kommer jag ner med Fredde, Pernilla och Minna imorgon fredag. Sofia kunde ju inte hänga med, då hon ska fira sin mor på lördag, hon fyllde också år nu i helgen. Jag såg bilden där Liam mosar den stora tårtbiten. Dåligt bett OCH hyfsat stabilt grepp han har om tårtan. haha! och en sak till. Om det är möjligt, vaccinera liam mot hepatit a+b. Ses imorgon. Hälsa Lilleman och Toda så länge.

    2008-10-16 | 10:40:10
  • syster säger:

    Hmm, mycket snack om Hepatit B...behöver moster också vaccinera sig mot det tro? Det sa de inget om sist jag var i Thailand, då räckte det att ta Havrix.

    2008-10-16 | 13:19:40
  • Gordi säger:

    Visst har jag bra smak=) Riktigt nice radhus=)

    2008-10-16 | 20:16:33
  • Evelina säger:

    Men om vi hade behövt hepatit B så känns de som att de borde ha informerat oss om de både i malmö o i vimmeby på vaccinationmottagningen när jag har ringt med alla mina frågor. de säger att man bara behöver hepatit A o att Liam inte behöver ta något om vi inte jättegärna vill de.. vi vill och vi ska!

    2008-10-16 | 22:24:06

Kommentera inlägget här: