jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

kampen fortsätter;)

Kategori: Allmänt

Har faktiskt inte så mycket att blogga om idag, jag ahr förökt att ändra layouten på min blogg men de blir bara "jalla-balla" utav de så jag lägger ner o låter sidan va lika tråkig som innan.. Skulle behöva va ett datasnille, de hade underlättat ibland..!

Liam fortsätter kampen me tupperware-kannan.. förstår inte hur man kan bli så förbannad över.. vad det nu är? det verkar som att han blir frustrerad.. o jäkligt arg!!
Annars har det varit en ganska så skön dag med strålande sol o kak-bak. Efter öppna förskolan när Liam nappade så passade jag på att baka kokos-toppar och choklad chip cockies.. så nu är frysen ännu mer proppad! Skönt me lite kalas i helgen så att vi kan tömma innehållet på sötsaker o få plats me lite mat igen..

Drog på lilleman hans nya täck-byxor idag o tog med honom till sandlådan i parken, själv gick jag in för de stenhårt då jag tog på mig lekkläderna, satte mig i sandlådan och lekte mer än alla barn.. tillsammans! Bakade så mycket (sand)kakor att Liam lärde sig att säga kaka eller om de är baka (svårt att höra skillnaden).

Hann även med att träffa Carin en sväng, hon fick prova mina nybakade kakor, vilket även lilleman fick.. så nu kan jag knappt nämna ordet kaka eller kex utan att han får ett utbrott.. Han har ett humör den där lille ska ni veta!!

Pratade en snabbis me Manpower idag men vet fortfarande inget mer om jobbet, de ville ha lite referenser som de skulle ringa o kolla imorgon.. gör man inte sånt innan man skickar ut ngn på intervju?

Tobbe går tidigt även imorgon så på eftermiddagen ska det storhandlas.. annars inga större planer..
Troligtvis öppna förskolan o parken me Gordan o Mille..

Ngn som har ett bra recept på en god tårta?
Det börjar ju dra ihop sig till lillemans 1-årsdag... o jag vill baka hans första tårta=)

Kommentarer

  • Gordi säger:

    Nope, referenser kollas upp sist...dvs om personen e intressant, o d verkar du vara=) Håller tummarna! Vi ses imon, kram

    2008-10-08 | 22:24:28
  • Evelina säger:

    oki, de låter bra.. ses imorn!

    kram

    2008-10-08 | 22:31:51
  • angelica säger:

    Baka kokostoppar? herregud kvinna! du är en mästare på att baka. Har du möjlighet att buda över lite kakor till kalmar?? :P

    1årsdag...oj oj oj! det går snabbt! :D

    2008-10-09 | 02:41:27
  • Evelina säger:

    kanske skulle starta en kariär inom kakbak;)

    Kram

    2008-10-09 | 18:13:40

Kommentera inlägget här: