jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Full rulle, hela tiden!

Kategori: Allmänt

Orkade inte skriva någonting igår efter alla bilder, de tog sån tid..
Men nu tänkte jag hinna med ett par rader..

NAtten till igår sov lilleman i stort sett ingenting, o inte vi heller för den delen.. Han vaknade när vi skulle gå o lägga oss o höll igång till 03. därefter kunde inte jag somna o sen gick tobbe upp vid fyra, sen låg jag bara o väntade på att lilleman skulle vakna för välling runt fem-tiden, vilket han oxå gjorde.. När jag va uppe o blnadade till vällingen så lyckades Liam klämma sin hand och skrek som jag aldrig har hört honom innan, trodde seriöst att handen va bruten o att jag skulle få ringa hem tobbe från jobbet för att åka till akuten. jag fick inte ens titta på handen men han lugnade ner sig efter ett tag, drack sin välling och somnade om. Jag däremot va ju så uppspelt av allt så jag låg vaken i ytterligare nån timme in´nan jag lyckade somna nån timme innan de va dags för lilleman att vakna för dagen...
Undra om man kände sig i form för en arbetsintervju, inte precis!
Men de gick ganska bra ändå tror jag, tyckar att de är jättesvårt att säga. De skulle höra av sig i slutet av veckan så nu är de bara och vänta o se..
Resten utav gårdagen är bara en dimma...

Liam har lärt sig att säga lampa och så låter han som en fisk när man frågar.. (inte för att en fisk låter så mycket men men)
Sen har han fåt dille på en tupperwere-kanna med lock som han ska leka med, men de är tydligeen ngt som gör honom förbannad för han börjar stortjuta varje gång så pass att vi får ta den ifrån honom. tror att de är för att han inte kan få på locket rätt.. ha ha!

Inatt har vi sovit bra allihopa så nu kör vi på att lilleman bara nappar en gång om dagen så i förmiddags när han vanligtvis sover tog jag med honom till öppna förskolan för lite sång och massa bus, de gick jättebra o han somnade i vagnen på vägen hem o sen har han hållt igång hela eftermiddagen o somnade som vanligt nu ikväll.
Familjen tog en tripp till Mobilia i dag och köpte ett par termobyxor åt lilleman som han kan ha när vi är i lekparken, de va fleece på insidan så nu kan han sitta i sandlådan hur mycket han vill utan att bli kall om stjärten. Hittade även en uppblåsbar flytväst (istället för uppblåsbara armpuffar) som även håller upp huvudet i vattnet. Blir bra till Thailandresan o allt plaskande i polerna;)

Har precis bakat och ätit scones, de är aldrig fel=)
Imorgon blir de öppna förskolan igen på förmiddagen sen ska vi nog träffa Gordan o Mille en sväng efter lunch.
Ev en fika me Carin me lite senare.. Och så ska jag baka lite kakor. Fullspäckad dag me andra ord, men de gillar jag!
NU ska jag ladda inför Desperata hemmafruar=)

Kommentarer

  • Caroline säger:

    Godmorgon!

    Du har verkligen fullt upp om dagarna! Stackars liten som klämde sig, och stackars er som inte fick sova :( Vad kul att du verkar ha jobb pâ gâng. Du kommer säkert f nât, du e ju sâ charmig ;) Sitter pâ jobbet nu..har knappt vaknat till.. Men efter 9 gâr dagen snabbt. Ha en fin dag!

    kramar

    2008-10-08 | 08:45:13
  • syster säger:

    Va, är ni upptagan precis hela dagen? Jag är hemma fyra, tänkte fråga om Liam vill leka. Ringer sen.



    Jag somnade till DH i soffan igår...missade allt annat jag ville se och vaknade i soffan halvsex. Men men, jag var på jobbet före sju...därför jag kommer hem så tidigt :-)

    2008-10-08 | 10:48:41
  • Evelina säger:

    Carro: läste ditt mail att du kommer hem o hälsar på, ska bli superkul att ses!

    så planera in några timmar me oss en dag=)

    kram

    2008-10-08 | 21:55:15

Kommentera inlägget här: