jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

fyndat sommarkläder... och vintervantar=)

Kategori: Allmänt

Mannen är iväg och sparkar boll, lilleman sover sen ett par timmar och jag sitter här o letar sulkys m.m! Går inte så bra för mig!! men de är ju ett tag kvar så de hinns med=)

Idag ahr jag och lilleman varit o kollat på Möllevångens dagis, mitt första intryck va BLÄ.. tråkiga lokaler (slitna) o personalen verkade inte va alltför hjälpsamma.. De ska dock renovera hela stället inom kort..men ändå! dockrummet va intryckt på en liten toalett, toan o handfatet va ifs borttaget men man såg att de had evarit en dusch där de nu hade knölat in två docksängar... Jag mår dåligt bara över tanken att lämna lilleman där, att jag dessutom såg två mamor som lämnade sina barn o som inte ens ville gå in till personalen o de andra barnen.. gör ju inte saken bättre!
Sen är de lite andra saker som jag ahr svårt för men de tänker jag inte ta upp här...
Liam däremot hade nog inte haft något emot om jag lämnat honom redan idag, han traskade så glatt iväg o lekte med de andra barnen o jag fick slita honom därifrån..
ska o kolla in ytterligare några dagis nästa vecka

Tog med mig lilleman till öppna förskolan istället där han fick leka av sig o njuta av lite skönsång (medans jag svepte kaffe efter kaffe).. Lilleman höll oss vakna till strax efter tre imorse så de har inte blivit många timmar inatt, dessto fler kaffekoppar idag;)
Tyckte mest synd om Tobbe som skulle upp vid fyra.. Men när han kom hem efter jobbet idag så tog jag lilleman med mig på en prommenix till mobilia för lite gluttande i affärer. Lyckades fynda två linnen o en kortärman skjorta till den lille och ett par vintervantar, oxå de till den lille.. fin kombination va med linne och vintervantar=)?
Behöver ju lite sommarkläder till lillman då han har vuxit ur storlek 74 men de är perfekt tid för att fynda sommarkläder nu;)

imorgon ska jag träffa Ida så vi ska ut på stan en sväng, och de blir efter de att Tobbe har kommit hem så lilleman får stanna hemma så de kanske blir ett glas vin på lilla torg istället för en fika som vi pratade om.. låter nice!
På lördag blir de åter bokskogen o milen, ska dra med grannarna men är någon mer sugen så häng på=)

Kommentarer

  • Lisette Melker säger:

    Halloj!!

    kan tänka mig vad di inte vill skriva här om dagiset....kan bara säga att jag håller med!!!!!!

    har ni lust att ses en stund imorgon?ska upp en runda på stan imorgon förmiddag och fixa ett ärende, annars har vi inget planerat!! Hade varit kul om ni kan och vill ses!!

    du ....jag kommer gärna nästa lördag om det fortfarande är aktuellt!!!

    KRAM

    2008-09-25 | 21:40:16
  • Lisette Melker säger:

    Halloj!!

    kan tänka mig vad di inte vill skriva här om dagiset....kan bara säga att jag håller med!!!!!!

    har ni lust att ses en stund imorgon?ska upp en runda på stan imorgon förmiddag och fixa ett ärende, annars har vi inget planerat!! Hade varit kul om ni kan och vill ses!!

    du ....jag kommer gärna nästa lördag om det fortfarande är aktuellt!!!

    KRAM

    2008-09-25 | 21:40:24
  • Jennifer säger:

    Det är inte bara en sak som ska stämma in när man väljer dagis! Vet inte riktigt vad du menade i ditt inlägg som du inte ville nämna, har bara mina aningar..

    Men det är i alla fall lika skönt varje gång att höra att det finns fler som mej!

    Lycka till i letandet :) Kram

    2008-09-25 | 21:51:23
    Bloggadress: http://yenniifer.blogspot.com/
  • Evelina säger:

    ja men efter diskussionen på din sida yennifer om vad du skrev så låter jag bli;)

    men du vet vad jag spratar om=)

    hoppas att du är på bättringsvägen!

    kram

    2008-09-26 | 09:10:16
  • Gordi säger:

    Oh fy med sådana dagis. Tur e att vi ska flytta härifrån=) O du...grannhuset har blivit sänkt ytterligare ;) Fan va nice med utekväll med lite vin. Sj så blir d tv´n ikväll. Fick ngn dunder hostmedicin av farbror doktorn idag, med morfin i så jag lär väl decka snart. Våtdräkten har jag inte orkat plocka fram men jag vet vart den e, tar fram den när vi ska ses. Ha så kul ikväll, kram kram

    2008-09-26 | 20:26:38
  • Evelina säger:

    Gordan..

    jag hittade en våtdräckt till Liam idag så du behöver inte leta=)

    ganska billig oxå dessutom!!

    ha de så bra i helgen så hörs vi i nästa vecka.. kram

    2008-09-26 | 20:44:37

Kommentera inlägget här: