jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Mycket lyx nu..

Kategori: Allmänt

Har precis nattat lilleman efter att ha slutfört mitt bakeri me kärleksmums som jag påbörjade imorse. Det är någon lyxvariant utav mums med massa mjölkchocklad o gott i.. synd bara att jag inte får smaka dem, de ser riktigt goda ut!
Kanske unnar mig en på mån när jag fyller år;)
Min tanke är att fylla upp frysen med kakor/bullar tills lillman fyller 1år.. Önskemål på ngt ngn?

Annars har det varit en riktigt soft dag hos familjen jonsson/danielsson idag. Liam vaknade vid 06.15 och tyckte så klart att vi hade sovit färdigt.. lyckades hålla honom kvar i våran säng till halv åtta, då gick han och jag upp så Tobbe fick sova vidare.. Mamma är ju fortfarande här o hälsar på så hon leker en hel del me lilleman så att jag hinner baka, gå till frissan , fila fötterna o allt annat som är lyx (som förr bara föll helt naturligt) som småbarnsförälder=)
Har spenderat hela eftermiddagen i parken.. gungat, sandat ner oss, åkt ruchkana, kollat in alla djur och lilleman har ätit glass.. en superskön dag me massa sol och värme, de tycker vi om!

Imorgon är Tobbe FL (föräldraledig) så vi ska ner på stan en sväng allihopa och kolla på minimöbler på Duka som Liam ev ska få i födelsedagspresent. Sen blir de middag här hemma me mamma, syster o familjen såklart..
På lördag är det dags för bröllop igen, Danne och Helene ska gifta sig så vid lunch sticker Tobbe och jag till Smugehuk, checkar in på vårat hotel o avnjuter en helkväll med barnledighet, massa vänner och en hel del alkohol..
Mamma ska vara barnvakt, ska bli så skönt att komma iväg bara Tobbe och jag.. att få sova en hel natt och så sovmorgon på de..De kallar jag LYX!

Kommentarer

  • Gordi säger:

    D möblerna på Duka finns på Nilssons i Svedala oxå (i den lilla lågprisbutiken), d va lite billigare där men kommer inte ihåg hur mkt exakt. Men exakt samma möbler.

    Va nice med hotell=) Sj så ska jag jobba, jobba o jobba. Men vi hörs. Kram

    2008-09-11 | 20:09:31
  • Evelina säger:

    tack för tippset om möblerna, vet du om de fanns andra färger?

    ha de så bra på jobbet så hörs vi

    kram

    2008-09-11 | 21:05:05
  • Gordi säger:

    Har för mig att d va vita, blå o rosa möbler.

    Kram

    2008-09-12 | 09:23:42
  • Evelina säger:

    HAr hittat limegröna stolar på mio så vi ska dit idag o kolla=)

    finns blåa o svarta me... me like!

    2008-09-12 | 09:55:59

Kommentera inlägget här: