jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Frustration som måste ut

Kategori: Allmänt

I det stora hela så har jag/vi varit nöjda med Liams dagis hela tiden men den här sommaren är jag inte speciellt nöjd med..
Vi fick reda på innan sommaren att hela dagiset skulle stänga över sommaren och slås ihop med ett annat dagis... Dessutom skulle en ordinarie personal finnas på det här dagiset hela sommaren..
Ett par veckor innan vi ska på semester så ringer de o säger att vecka 30 så är det bara Liam från hans dagis som ska vara på förskolan så de kan inte ha en ordinarie personal där för bara honom.. Ehh nä hä??
Så antingen fick vi lämna honom på ett helt nytt dagis till några som han aldrig tidigare har träffat, eller fixa så att han inte behövde gå dit över huvud taget.. vi valde de sistnämda!!
Min mamma kom hit o passade honom i 1,5 vecka

Veckan därpå (förra veckan) var det meningen att vi skulle lämna honom på den här sommardagiset då ordinarie personal skulle vara tillbaka. Bara det att jag får reda på att de ordinarie kanske inte är där vid öppning utan de börjar olika tider, o eftersom jag lämnar Liam strax efter 07 så skulle det innebära ett nytt dagis med ny personal. Jag VÄGRAR!!
Tänk er själva att bli lämnad någonstans man aldrig tidigare har varit o till någon vilt främmande o så går ens föräldrar ifrån en.. ush, fy och nej tack!!
Den här veckan skulle allt vara tillbaka som vanligt (vanliga dagiset med ordinarie personal) men i fredags ringde de o sa att de har en vattenläcka o att de tvingas vara kvar på sommardagiset.. Hur länge visste de inte då!
Vi bestämde oss för att avvakta till nu i måndgas o fixa så att Liam kunde vara hemma. Vi får då reda på vattenläckan kan ta upp till 6 veckor att fixa o att de ska vara på sommardagiset veckan ut men att de inte vet vart de ska ta vägen sen, då alla ordinarie dagisbarn kommer tillbaka till sommardagiset o de är fullt hus. Så från och med måndag nästa vecka så ska de vara någon helt annan stans.
Jag blir förbannad.. o så ska vi dessutom betala för det!!

I ren protest så gör jag allt för att hålla Liam hemma, eller rättare sagt så vill jag inte att han ska behöva gå på 3 olika dagis under 2 månaders tid.
Vi pusslar o fixar o trixar för att det ska gå ihop med jobb o tider. Idag körde det dock ihop sig så liam har spenderat eftermiddagen på Sydsvenskan där han har sparkat fotboll med kollegorna, han passade dessutom på att charma alla damer så de föreslog att han skulle vara med mig lite oftare. Själv är jag lite skeptiskt till de då jag föredrar att jobba när jag är på jobbet;)

Kände att jag var tvungen att skriva av mig lite frustration!!

Kommentarer

  • Charlotte säger:

    men fy fan så tråkigt. jag hade varit minst lika förbannad!!!

    jag förstår till fullo hur du gör och tänker men tänk ändå på att dagispersonalen säkert bara är "glada" för att ni håller Liam hemma. Ett barn mindre och 2 föräldrar mindre att behöva bry sig om, lixom!

    2009-08-04 | 21:56:58
  • Evelina säger:

    jo men i det här läget så skiter jag i vad dagispersonalen tycker o tänker.. jag vill ju bar de bästa för Liam..

    ska protestera mot att vi måste betala för skiten bara!

    2009-08-04 | 22:07:07
  • Charlotte säger:

    Ja det tycker jag verkligen du ska göra. Ge dig inte!!!

    2009-08-05 | 22:24:24

Kommentera inlägget här: