jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Från ett snöigt Malmö..

Kategori: Allmänt

Efter att ha känt mig lite halvkrasslig igår så bestämde jag mig för att stanna hemma från jobbet idag, det gjorde jag rätt i. jag har sovit och slappat mest hela dagen. Både jag och min kropp behövde det!!

Kvällen har bjudit på paketinslagning.. Jag har härmed handlat och slagit in alla årets julklappar. vi som inte skulle köpa så mycket i år, har nog ändå mellan 40-50 paket som ska delas ut till nära och kära.. helt galet!!
Jag har även bakat mina efterlängtade cupcakes o garnerat dem med frosting och silverkulor så att de ska se extra goda ut.. vilket de oxå gör.
Funderade på att ta med ett gäng till jobbet imorgon men eftersom jag ska till optikern o missar eftermiddagsfikan så skiter jag i det o äter upp alla själv istället=)

Liam har varit lite hängig under em/kvällen. han ville inte äta mat (bara de säger ju att ngt inte är som det ska), sen somnade han i soffan strax innan kl sex, vilket han aldrig gör i vanliga fall.. Sen har han yrat o kallsvettats sen han somnade.. Hoppas verklige inte att han ska bli sjuk nu till jul!!

Liam är så rolig på vissa uttal, man kan verkligen höra att han snappar upp den skånskan, samtidigt som han blandar den med småländskan.. de låter lite roligt.
Han har en kompis på dagis som heter Carl-Anton och de har Liam lite svårt för att säga så det blir Klanton.. låter lika roligt varje gång=)

Snön som kom under gårdagen ligger kvar, det måste vara något slags rekord här i skåneland.. Lite roligt varje år när det snöar, det blir sån kaos här o folk tar sig inte till jobben. Tågen slutar gå o bussarna kör av vägen.. Skåningar kan helt enkelt inte hantera vinterväglag;)
Tror inte ens att det finns någon plogbil.. Jag hoppas i alla fall att snön ligger kvar och tt vi får en vit jul.
Jag vill åka pulka!!

Så om lilleman vaknar pigg och allert imorgon så ska jag till jobbet.. håll tummarna!

Väntar på att min andra hälft ska komma hem från jobbet, sen blir det till att krypa ner i sängen för att imorgon vakna upp till fredagsmys!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: