jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Jag behöver semester.. NU!!

Kategori: Allmänt

Äntligen lite lugn och ro.. Efter att ha hållt igång sen jag och Liam kom hem strax innan halv fem så är jag helt slut vid de här laget. Jag är föresten helt slut hela tiden. Jag längar till julen och att få vara lite långledig, jag behöver det.. min kropp behöver de!!
Vi åker till småland på onsdag, jag jobbar till lunch och sen sticker vi.. Ska bli så skönt att bara vara, att vi dessutom ska vara i småland i över en vecka känns riktigt bra, för i vanliga fall blir det mest en massa stress för att hinna träffa alla och umgås.

Jag som hade en plan på att fixa med julgranen samt baka lussebullar o cupcakes ikväll, ligger väldigt långt efter i den planeringen.
För det första så hade min snälla sambo fixat en lasagne som jag bara skulle ställa in i ugnen när jag kom hem förut, sagt och gjort.. liam och jag tog ett bad under tiden för att få honom att "glömma bort" hungern under 40 min.. Bara det att jag hade glömt att dra på graderna så det dröjde ytterligare 40 min.. med en övertrött och utsvulten son=(
Jag hade dessutom lovat Liam att vi skulle baka lussebullar, bara det att jag upptäckte att vi inte hade någon jäst.. O hur fasiken bakar man lussebulalr utan jäst??
Jag orkade verkligen inte gå o handla så jag, liam och syster hjälptes åt att baka choklad & bananmuffins istället.. Så julbaket får bli imorgon, och eftersom det bara är en vecka kvar tills vi ska till småland så har jag börjat övertala mig själv om att vi ska skita i att inhandla en julgran.. Jag som verkligen hade bestämt mig för att vi skulle ha en i år.
Men under den veckan vi är i småland så hinner den ju ändå dö, vi har dessutom ingen julgransfot + pynt och när ska jag hinna fixa med det??
Tobbe jobbar kväll så jag vet inte heller när vi skulle få tid till att fixa hem en gran, här i skånelandet är det ju inte bara att gå ut o hugga sig en gran precis..

O nästa jul har vi en 7-månaders bebis som säkert ska vara på allt, men det skiter jag i för då bara SKA jag ha en gran, så det så!!

Funderar på att bjuda på en magbild, får se om det hinns med under kvällen..

Kommentarer

  • Jennifer säger:

    Som jag har väntat på det där med magbilder! :) Mer magbilder åt folket!

    Kram

    2009-12-15 | 21:54:22
    Bloggadress: http://yenniifer.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: