jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

tvättade strumpbyxor tack!!

Kategori: Allmänt

En halvtimme kvar på jobb.. trodde imorse att det skulle bli en ganska så lugn dag men det har rullat in ett x antal bokningar så jag har haft fullt fram tills nu.. Känns roligare o roligare nu när man klarar av en hel del utan att behöva fråga 1000 frågor per bokning!

Igår kväll var jag nere på stan för att byta lite kläder som jag köpt, bla ett par strumpbyxor som det var hål i när jag skulle ta på mig dem.. men icke!
För att få byta, eller snarare reklamera varor på H&M så måste man tydligen tvätta varan först.. Vad är de för jäkla fjolleriregler? Och på HM dessutom!!  De brukar ju bara tacka o ta emot utan att säga ett pip.. Men inte när jag har pallrat mig ner till stan efter jobbet för att fixa sånt som man annars numera bara har helgerna till.. Jag blev såklart förbannad o funderade ett tag på att bojkotta HM men kom ganska snart på att de bara är jag som förlorar på de eftersom jag handlar ganska så mycket kläder där!
Så ikväll ska jag blaska på lite tvättmedel så att de i alla fall luktar nytvättat.. för tvätta dem tänker jag inte, mest i ren protest!

Ett annat företag som jag oxå har haft lust o bojkotta ett par gånger är IKEA.. för alltid när man åker dit med sin "lilla" inköpslista så är hälften utav sakerna som man ska ha SLUT! Vad är de för sätt.. och detta händer VARJE gång man åker dit!! De tråkiga är att om jag bojkottar ett så stort företag som IKEA så gör ju inte de speciellt stor skillnad, Ingvars miljoner/miljarder fortsätter ändå att växa på kontot!
Ännu mer tragiskt är att man åker tillbaka gång på gång i hopp om att sakerna man skulle ha finns på lager men då är de alltid något annat som är slut o så får man åka tillbaka igen, tur att man bor nära i alla fall!

Kommentarer

  • Emma säger:

    Angående Ikea och allt är slut - gå in på deras hemsida och kolla lagerstatusen. Det brukar jag göra om det är något viktigt vi ska handla. Som när vi skulle köpa säng till Elsa. Den var slut slut slut hela tiden. Då kollade jag på nätet på mitt varuhus och voilá - helt plötsligt hade den kommit in och då skyndade jag mig att ringa Stefan som fick åka och handla. :-)

    2009-01-20 | 20:04:22
  • Klara säger:

    hahahaha skulle precis också skriva om att gå in på hemsidan ang lagerstatus. då kan du se på ett ungefär. Vi väntar på en matta som vi har velat ha jättelänge! Idag såg jag att det ska finnas 11 st i Malmö! Gött! Hett tips!

    Vad gäller HM eftersom jag har jobbat där... det beror nog på vem man får i kassan, jag kan förstå att dte är schysst att ta med en tvättad vara- speciellt strumpbyxor- MEN (à la Tony Irving!!!) är det verkligen lönt att bry sig... bara ta in dem och byta och ge nya! Annars har ju HM som regel att ta emot ALLT kunden kommer tillbaka med, att inte käfta emot...denna tjej verkar ha misat det!

    Go girl! Bli inte irriterad i onödan bara!



    PUSS

    2009-01-21 | 13:02:22
    Bloggadress: http://pippivogel.blogg.se/

Kommentera inlägget här: