jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

back in business

Kategori: Allmänt

Som ni har märkt så har det inte varit speciellt mycket action här på bloggen den senaste tiden, det ska förhoppningsvis bli lite ändring på de. Anledningen är att vi har varit i Småland och av någon konstig anledning så har alla (som vi har besökt) varit utan internet...
Min semester har varit hur bra som helst, hade kunnat tänka mig att ha ett par veckor varje månad.. varför bara en gång om året lixom??
Veckan som varit har bjudit på en tripp till Köpenhamn med kusinen o han familj, vi besökte bakken där "barnen" åkte karuseller o vi vuxna drack öl.. bra ställe där det finns lika mycket ölställen som karuseller;)
Efter Danmarkstrippen bar det av mot Småland för en veckas umgänge med vänner o familj.. skönt att slippa stressa runt även om jag inte hann o träffa alla så mycket som man hade velat.. Det blev även en tripp till Astrid lindgrens Värld, vilket var mycket uppskattat utav lilleman.
Vi hann även med en tur till Hultsfred o Sonisphere.. där Metallica skulle göra sin ända Sverigespelning.. Hur mycket folk som var där har jag ingen aning om man jag har aldrig träffat så många törstiga (på öl) människor på ett o samma ställe.. det var helt galet!! 

Törstiga hårdrockare...

Tobbe o jag jobbade men slutade lagom till att The Hives gick på scenen.. jag som inte är speciellt intresserad drack öl istället.
Metallica gick inte på förren runt midnatt o efter två låtar var jag som ett litet barn o frågade gång på gång hur länge de skulle hålla på o gapa o skrika.. Efter en halvtimme gav jag upp tjatandet o satte mig ner på en SJ-pall o somnade.. ja jag sov faktiskt ett par låtar o vaknade upp strax innan "nothing else mathers" vilket för övrigt var den ända låten jag kände igen så där efter tog jag mitt pick o pack o gick hem o la mig. Tröttare människa får man leta efter!!

Uppvuxen i Hultsfred som man är så gillar jag festivalkänslan av allt folk o tom lukten utav festival (innan de börjar lukta kiss o bajs). Hade lite ångest av att inte vara på Hultsfredsfestialen i år men detta gjorde att ångesten släppte o jag bestämde mig för att ev jobba på Hultsfred igen nästa år.. bara det att när jag klickade upp aftonbladets hemsida så stog det till min stora besvikelse att Rockparty ska avskeda alla anställda o att det kanske inte blir någon festival nästa år...
Jag tror och hoppas att en del utav de är hittepå o att Rockparty tar sig igenom "finanskrisen" o fixar till en festival även 2010

Jo just det, vad hände med sommaren?? Är det inte meningen att det ska vara soligt o varmt när det är sommar??
Själv letar jag resor till solen, vi pratade om en restresa i aug eller sep men nu är jag lite sugen på att "övertala" Tobbe till att vi ska sticka iväg två veckor till Thailand eller Malysia..


Kommentarer


Kommentera inlägget här: