jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Söndagsrapport!!

Kategori: Allmänt

Sonen är inne i nån slags trottsålder och gör allt, verkligen allt för att provocera..
Det innebär allt från att hälla ut innehållet i dricksglaset, inte bara en gång uten 10 ggr om dagen.. till att kasta saker, vilket han VET att han INTE får göra. På dagis säger de att han är världens vilde och att han tom klipper till de större barnen ibland... Så nu när han har semster blir det till att ta i med hårdhanskarna, för någon liten bråkstake till son vill vi inte ha!
Det är inte riktigt så illa som det låter men han har en vilja som heter duga o får han inte som han vill så bryter han ihop fullständigt och han tycker inte att det är tråkigt att reta upp sina föräldrar..
Det tar på krafterna, jag är trött!

Vi har varit nere i Västra hamnen och ätit frukost idag, jag som hade sett fram emot en (typ 10 min) lugn stund med latte o scones fick istället  jaga sonen som vägrade att vara någon annanstans än nere vid havet o alla båtar. Att han dessutom sprang o snubblade om vartannat sammtidigt som han skrek "hoppa i"  gällde det att ha stenkoll precis hela tiden.. busunge!!

Har även hunnit med en tripp till H&M där där jag hittade en klänning som jag inte kunde bestämma mig för om den var skitful eller lite cool, jag bestämde mig för de sista alternativet så nu hänger den i min garderob o väntar på att få gå på fest...
En husvisning har hunnits med, syster letar oxå hus så jag följde med som personlig rådgivare.. Lite för mycket att göra på huset men annars var de mysigt!
Hittade en nybyggd leklpats (den roligaste jag sett, någonsin) så dit tog vi med lilleman idag, men hur rolig kan en lekplats vara om man kan sparka boll istället... typiskt Liam;)

Mannen har varit o handlat o nu väntar varma mackor som han fixat till oss.. lovely!!
En veckas jobb återstår innan jag tar semester..
TJOHOO!!

Kommentarer

  • Jennifer säger:

    Det märks att våra grabbar är exakt lika gamla.. Jag känner såååå vääääl igen mej i allt vad du skriver! Det tär allt på föräldrakrafterna som måste vara på helspänn hela tiden :)

    2009-06-21 | 20:58:03
    Bloggadress: http://yenniifer.blogspot.com/
  • Johanna säger:

    Ha ha Låter precis som Bella.. Rikiga busungar har det blivit:)

    2009-06-21 | 21:22:59
  • Evelina säger:

    Skönt att höra att jag inte är den enda som har en vilding till son;)

    2009-06-22 | 07:35:13
  • syster säger:

    Tur för honom att han är så söt! Kom hit så bokar vi höstresa till Berlin...om jag köper hus kanske jag inte tror att jag har råd längre, så det gäller att passa på. När vi har bokat säger jag till fler, så kan de ju hänga på om de vill.

    2009-06-22 | 19:42:03
  • Charlotte säger:

    Bara en vecka till semester, gutt ju!

    VIlken dag kommer ni till V-by? Vi flyttar ju nästa onsdag, den 1:a vore ju skoj om ni kunde komma förbi och säga hej.

    2009-06-23 | 13:21:48
  • Evelina säger:

    Vi kommer inte till Vimmerby förren veckan innan Metallica.. men då komer vi såklart förbi o kolar in erat nya fina hus=)

    Täde tänkt ringa ikväll men min skalle bankar o ajg tror att det är bihålsinnflammation.. piss!

    2009-06-23 | 18:00:17

Kommentera inlägget här: