jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

På min gata i stan...

Kategori: Allmänt

Där händer det grejer vill jag lova..

Polisen fick under måndagsmorgonen flera samtal från skrämda personer som sett en man med en orm runt halsen. Strax efter klockan halv nio kunde polisen omhänderta den 44-årige mannen i närheten av Folkets park i centrala Malmö.
Ormen som nu befinner sig på terrariet uppges vara två meter lång och väga cirka tio kilo.

Tillfällig gäst

Mannen fick därerfter sova ruset av sig på polisstationen, medan ormen, som är en kungsboa, vilar ut som tillfällig gäst på Malmö terrarium i Folkets Park.
- Den verkar må bra. Vi tar hand om den och den ligger på en värmematta nu. Den verkar vara frisk, säger Peter Carlberg på Malmö terrarium.
Enligt honom bör ormar inte vistas utomhus. Särskilt inte så här års.

O enligt mig så bör de verkligen inte vistas på gatan där jag bor.. av alla gator i hela Malmö så befann de sig på "min gata".. hade jag stött på fyllegubben så hade jag nog dött av rädsla eftersom jag inte ens kan se en bild på en orm utan att slänga allt i mina händer o skrika rakt ut. Det är en panikkänsla som är svår att förklara!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: