jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Alla dessa måsten!?!

Kategori: Allmänt

Den här veckan har jag en del måsten som jag bara ska hinna, orka, göra..
Ett utav dem klarade jag av redan i söndags då jag stordammade hela lägenheten, så pass att jag tom kröp omkring på knäna och torkade alla lister.
Idag har Tobbe putsat fönstren och dammsugat, jag har lagat mat (vilket tillhör vardagen) och klistrat in ca 100 kort i ett album där de hör hemma. För ca 3 månader sedan var jag ifatt med alla foton efter att ha legat efter med både framkallning och inklistring i säkert ett år, om inte mer.. Nu har det hänt igen, jag ahr halkat efter. jag har precis klistrat in semesterbilderna o kom pricis på att jag inte ens har framkallat våra bilder från thailand förra julen..
Jag får ångest av sånt, att ligga efter.. jag vill alltid vara snäppet före men med just foton så är det svårt.
När jag tänker efter så har vi 6 fulla album med kort sen Liam föddes, det är snäppet för mycket.. jag gillar kort o min nästa investering är en systemkamera.

Andra måsten som ska fixas i veckan är¨: torka golven, vinterdäck på bilen, tvätta, stryka julgardinerna, plocka upp julstjärnorna o lite annat från källaren, sälja teven (den gamla), beställa bilder, samt fixa med årets julkort.
Alla dessa måsten gör att jag dra mig från att göra dem.
Tur att Tobbe jobbar om kvällarna för då är det lättare att få saker gjort. Annars blir det mest bara soffhäng o kvalitetstid när lilleman ahr slocknat..

Jag har precis gluttat på Ullared och när man ser vilka praktexemplar de har lyckats hitta till programmet så skäms jag för att säga att jag gillar ullared, som varuhus. Att åka dit nån gång per år o trängas med folk, fynda allt mellan himmel o jord och raca med kundvagnarna.. det hör lixom en smålänning till;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: