jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

En hemsk upplevelse

Kategori: Allmänt

Jag har varit med om något hemsk..
I eftermiddags när jag skulle starta våran dator så var den sten-död, jag ahr kämpat och svurit om vartannat för att få den att fungera.. men utan resultat, tyvärr!!
Det värsta är inte att den inte staratde utan det värsta är om vi måste lämna in den på nollställning (eller vad det nu heter) och att de rensar allt som är i den..
När vi köpte den så köpte vi även en extern hårddisk för att kunna lägga över bilder, filmer och annat värdefullt och till en början var jag väldigt duktig på att komma ihåg allt sånt, men ju mer tiden gick så kändes det som.. att det här är ju en så pass nt och bra dator så det händer väl inget med den på ett tag.. tjii fick jag!!
Tjutfärdig!!
Vi har ett 20 tal filmer på Liam och massa kort från semestern och fram tills nu på datorn..

Eftersom kvittot till datorn är i Vimmerby så kunde vi inte göra så mycket, Tobbe föreslog att vi skulle ta med den till Jönköping (där den är köpt) nästa gång vi ska dit och fixa den då... Vet inte hur han tänkte, men han förstod ganska så snabbt att det INTE var någon bra idé (enligt mig).
Eftersom vi var på SIBA när han sa det så blev jag tjutfärdig igen och föreslog att vi skulle köpa en till dator som jag i så fall skulla ha under tiden.. han bara skratatde åt mig!!

Det här med att vara utan dator känns svårt, jag är lixom beroende utav den och skulle ha väldigt svårt att vara utan den, speciellt i flera veckor... Och sen att den kommer tillbaka helt tom, utan allt som har gjort den till våran dator.. NEJ tack!!
Frågade även på SIBA vad som kunde vara fel och fick även där bekräftat att den antagligen måste nollställas och installeras om..

Jag gav mig inte utan åkte hem o pillade lite med batteriet och allt annat som man kunde pilla på och plocka av för att sen sätta dit igen.. och helt plötsligt så gick den igång..
Lyckan var total=)
Det första jag gjorde var att koppla in den externa hårddisken o kopiera över alla bilder och filmer så nu är de i säkert förvar..

Jag har precis avnjutit en underbart god middag med familjen, nu blir det popcornmys till Pippi långstrump innan det är dags fr lilleman att sova och för oss att plocka fram den STORA godisskålen, förstår inte hur det är möjligt att köpa smågodis för 140:- med det är det för de gjorde jag idag, och gott ska det bli!!


Kommentarer

  • Caroline säger:

    Tur att du lyckades fixa datorn själv. Du får gärna fråga mig i fortsätningen om det händer nåt med datorn, så kanske jag har nån ide om vad det kan vara. Det är ju trots allt det jag jobbar med :) Gud vad gott med smågodis! Jag hade nog också kunnat köpa för över 100 kr om de funnits svensk godis här :( Har bett min mamma ta med sig när hon kommer :)

    2009-11-08 | 14:16:42
  • Johanna - Fotoblogg! säger:

    Hu vilken hemsk upplevelse! Jag hade också bölat. Måste bränna mina senaste foton på DVD-skiva genast bara för det. Nojig! Ses imorgon på jobb. :)

    2009-11-08 | 22:49:18
    Bloggadress: http://lionfish.blogg.se/
  • Evelina säger:

    Nu fungerar datorn som vanligt igen.. spooky!!

    Jag har i alla fall fått mig en tankeställare och kommer från och med nu alltid att lägga över alla bilder/filmer på den externa hårddisken på direkten=)

    2009-11-09 | 07:59:01

Kommentera inlägget här: