jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Ge mig jul!

Kategori: Allmänt

Sitter här hemma i min ensamhet och njuter till fullo..
Mannen är på hockey på Malmö Arena och Liam sover.. Ibland är det bara SÅ skönt att vara helt själv, ha soffan för sig själv, och bara tänka på sig själv.
De ensamma stunderna inträffar inte så ofta så det gäller att njuta när de väl gör det..

Det har varit en full-rulle-vecka på jobbet då hälften av personalstyrkan (i vår grupp) har varit sjuka och vi har haft en hel del att göra, men jag gillar att ha fullt upp på jobbet.. tiden går så mycket fortare, nästan för fort ibland!!
När man väl kommer hem från jobbet så känner jag mig som världens tröttaste och sätter jag mig ner i soffan för att titta på Pippi eller någon annan Astrid-film så somnar jag på direkten. Har haft ett måste , att städa, hur länge som helst nu.. men det blir aldrig av. Jag bara skjuter på det och så får jag ångest av att se allt damm.
jag ahr i alla fall bestämt mig för en riktig STOR-städning inför första advent med fönsterpusning och allt som hör en stor-städning till..
Jag hatar att städa!!

Igår var jag i alla fall och handlade pepparkaksdeg (färdig) och saffran så i helgen, antagligen imorgon så ska jag och lilleman baka pepparkakor och lussebullar. jag längtar till julen, eller i alla fall första advent så att man kan få upp lite stjärnor i fönstren.. Jag tror aldrig att jag har längtat såå mycket efter julen som jag gör i år. jag har tom lyckats övertala mannen att vi ska ha en julgran.. Vill NU!!

Idag har vi äntligen fått hem vår nya TV som vi köpte för 2 veckor sedan.. Men eftersom de inte hittade det sista exemplaret i affären och skulle beställa hem en ny.. som de sen glömde, så har vi varit på väg att avbeställa den både en och två gånger i ren protest... Men nu står kartongen här! Det får bli Tobbes uppgift att packa upp den och koppla in allt imorgon när jag och Liam bakar.. Äntligen har vi oxå en stor och platt TV!
Den andra ska ut på blocket redan imorgon!!

Sitter och kollar på idol, jag blev riktigt besviken på Erik idag..
Eddie har ju aldrig varit bra så hans framträdande blev jag inte ens förvånad över.. synd bara att förstöra en så pass bra låt. Han borde åka ut ikväll enligt mina beräkningar!

Andra bebisen har anlänt, i torsdags så fick Tim & Lina en liten flicka.. STORT Grattis!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: