jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Lördagslyx!

Kategori: Allmänt

Att bli väckt en morgon som denna och inse att det inte är mobilen som ringer utan att det är sonen som har sovit klart för natten, att sen titta på klockan och upptäcka att den precis har passerat 07.30 är lyx. lördagslyx!!

Jag älskar helgerna och njuter till fullo när de väl är här.
Att få ligga och dra sig i sängen om mornarna o mysa med mina killar, det är bland de bästa jag vet.-
tobbe jobbar idag, men bara till halv tolv sen får han och liam sova lite medans jag bger mig ner mot stan. jag ska byta ett par strumbyxor som inhandlades förra helgen men som gick sönder innan jag ens hade hunnit få dem på mig. Sånt tollererar jag inte.
Ska även försöka hitta de sista julklapparna för jag upptäckte igår att alla helgerna är uppbokade fram till jul. Jag hatar att vara uppbokad.
Nästa helg ska vi hajulfest på jobbet, kul!!
Helgen därpå så ska vi ha middag och lite fredagsmys hemma hos chefen på fredagen och sen åker Tobbe och jag till Göteborg tidigt på lördagsmorgonen. helgen därpå så ska vi på After Dark med jobbet, det blir en heldag med lunch i lund och show på kvällen.
Sen är det helt plötsligt jul och vi ger oss av mot de småländska skogarna.. Jag längtar!
Jag saknar Vimmerby och det ska bli såå roligt att träffa alla.
Liam längtar oxå, han pratar om farmor, mormor, morfar, farfar, minna osv.. hela tiden och frågar efter alla stup i kvarten.. gulle!

Nu i helgen är mina kusiner här så tanken är att vi ska hinna ses en sväng idag eller imorgon. Vi ska även och hälsa på några kompisar söder ut i eftermiddag.. imorgon blir det två husvisningar och kanske en sväng till någon simhall...
Igår provade vi på att vara tvåbarnsföräldrar, vi hade hand om Vincent.. då Jocke o Ann var på Idol.
Får man ett sånt snällt barn så blir det nog inga problem alls;

Jag som oxå ville gå på idol men ine fick tag i några biljetter, blev erbjuden att gå två gånger under gårdagen.. typiskt!!

Potträningen går bra, Liam får gå utan blöja här hemma och säger till när han måste gå på pottan, igår skulle han tom göra nr 2  på pottan men hann inte riktigt dit.. Men nummer 1 fungerar hur bra som helst=)

Nu ska vi göra oss redo för att gå till torget och handla.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: