jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

En liten hulligan

Kategori: Allmänt

Ikväll har det varit lite utav en kaotisk kväll hemma hos familjen Jonsson/Danielsson...
Liam som i vanliga fall ber om att få gå och sova, vägrade ligga i sin säng och sprang gång på gång ut i vardagsrummet. Det slutad med att vi blev ovänner och Tobbe fick ta över!!! UNGE!
Den senaste tiden har Liam inte riktigt varit sig själv, han testar alla gränser som går att testa, och gärna om och om igen.. Verkligen provocerar!!
Det går till en viss gräns men när han står slår på väggar, möbler, tv:n med en bandyklubba eller vad det nu kan vara.. och man har sagt ifrån ett antal ggr, så tröttnar man till slut och säger ifrån på skarpen.
Ibland får han även för sig att han ska slåss och kan då komma och drämma till mig eller Tobbe med, i princip vad som helst.. Samtidigt som han slår så säger han, -mamma ledsen och så ger han mig en kram.. Bra att han vet att det han gör är fel men det måste bli ett slut på alla dumheter. Bus och hyss hittar alla barn på men när det handlar om att slåss så har det gått för långt..

låter kanske som att han är värsta hulliganen, så är inte fallet men jag är trött och då är det jävligt lätt att gnälla.

jag har städat hos våra äckelgrodor idag, de börjar se riktigt gamla och skrynkliga ut så jag hoppas på att de snart kastar in handduken.. och en sak är säker, vi ska aldrig någonsin ha grodor eller ngt annat äckligt djur i vårat hem framöver.. ush!!

Annars är det en fullspäkad vecka. imorgon blir det ev en tur till IKEA efter jobbet, dels för lite shopping men även för en köttbullemiddag.. Mmm
På onsdag är det stora annonsördagen så jag och mina kollegor ska spendera dagen på slagthuset med en massa kunder, föreläsningar och lite annat skojsigt.
På torsdag morgon åker jag och mina kollegor till The Lodge för en heldag med utbildning, 6-rätters middag, SPA och övernattning.. Sen är det fredag igen och helgerna bjuder alltid på en massa roligt..

Skulle beställa biljetter till Idol, en utav fredagsfinalerna är ju i Malmö, men det var tydligen slutsålt.. jäkla skit!!
Hade varit kul att se det live en gång.

Nu ska jag decka i soffan och invänta hollywoodfruarna..

Kommentarer

  • gordi säger:

    min tanke va oxå att beställa biljetter (då fanns det kvar)men kom på att jag har BF då!

    2009-10-05 | 22:49:54
  • Evelina säger:

    haha, ja då bör du nog hålla dig hemma.. eller i närheten i alla fall;)

    2009-10-06 | 07:49:40
  • Evelina säger:

    haha, ja då bör du nog hålla dig hemma.. eller i närheten i alla fall;)

    2009-10-06 | 07:49:53

Kommentera inlägget här: