jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Härliga helg!

Kategori: Allmänt

Det tog inte många sekunder för den lilla mannen att somna ikväll, han bad om att få gå och lägga sig innan klockan hade slagit sju.. så nu hoppas jag på att det inte blir en alltför tidig morgon imorn.

Liam har ju under en längre tid varit aningen kass i magen till och från så i onsdags tog jag mig i kragen, efter att ha insett att det kanske inte bara är något som går över av sig självt, och ringde vårdcentralen. vi fick en tid två timmar efter samtalet.
jag hämtade upp Liam på dagis, och med en förhoppning om att vi bara skulle runt hörnet o vara borta max 20 min så struntade jag i extra bjöjor och allt vad det heter.. Självklart bajjade han så fort vi kom innanför dörrarna på VC och jag frågade snällt en sköterska om de hade en blöja som jag kunde få. 5 min senare kom hon tillbaka med en dambinda, eller en blöja för äldre damer som inte kan hålla tätt..
Det var ju bara att låta bli att börja gapskratta, ta med Lim in för att byta bjöja och sen försöka knöla ner en 5 cm tjock binda i hans byxor.. han tittade jättekonstigt på mig och gick så bredbent att alla vi träffade måste ha trott att han hade skitit för en hel karl o gick omkring med de i byxorna..

Doktorn ville ta en massa prover för att se så att liam inte har salmonella eller ngn annan bakterie i magen.. och så länge han har diarre så tyckte han att vi skulle hålla honom hemma från dagis. Sagt och gjort, jag stannade hemma resten utav dagen och nu har Tobbe varit hemma i två dagar.. Känns konstigt att vara hemma med ett friskt barn, eller i alla fall ett barn som mår precis som vanligt och som bara vill busa och blir helt rastlös av att bara vara hemma och hela tiden vill bli aktiverad..
Provsvaren kommer förhoppningsis i nästa vecka, vi ska dessutom utesluta mjölk från hans kost. det kans tydligen sätta igång magen ordentligt. Visar inte proverna ngt så ska de utreda om det kan vara ngon typ utav allergi.. Hoppas inte!!

idag gick jag tidigt från jobbet, jag har från och med den här veckan börjat med att jobba in en halvtimme varje dag för att kunna sluta vid 14 på fredagar.. nice!!
Så efter jobbet idag så hämtade jag upp familjen o körde till babyringen där det va stor utförsäljning eller jubileum så vi passade på att köpa en bilstol till ett bra pris!
Stannade även till på skivlagret där Liam fick 6 nya pippi-filmer. han älskar ju pippi och innan har vi bara haft en film som har gått varm här hemma...
Jag fixade till en moussaka när vi kom hem och den smakade hur bra som helst.
Älskar känslan av att det är fredag så nu ska jag krypa upp hos min andra hälft i soffan o njuta av att vi har en hel helg av ledighet..
Mot godisskålen!!

Kommentarer

  • Caroline säger:

    Stackars lille Liam. Hoppas det inte är något och att det går över snart.

    Jag var också på väg att göra moussaka igår haha, men ångrade mig och gjorde köttbullr istället. Har aldrig gjort moussaka och så kändes det som att det skulle ta så lång tid. Brukar du ha aubergine i?

    2009-10-24 | 13:00:23

Kommentera inlägget här: