jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Mys och lugna puckar.

Kategori: Allmänt

Vad hittar man egentligen på en dag som denna, regnes öser ner konstant och går man ut för att trottsa regnet så blåser man bort..
Vi har verklige inte gjort ngt speciellt idag, bara slappat!

Efter frullen lyckades jag få med mig resten utav familjen att sova "middag" i två långa och härliga timmar=)
Det är verkligen blan det bästa som finns, att gå och lägga sig mitt på dagen.. jag sover som bäst just då och det tar inte många minuter innan jag går in i min dvala..

Vi hade tänkt åka till Gordan med familj idag men det passade inte riktigt ihop med tider osv så det blev en sväng till svedala outlet istället för att förhoppningsvis få spendera lite pengar. Tobbe blev lika besviken som vanligt när vi åker dit, själv köpte jag både en tröja och en klänning..
Hoppas att vi kan pussla in gordan med familj imorgon någonstans i alla husvisningar som vi ska på...

Igårkväll kom min kusin och morbror hit för att spenadera natten för att ta sig vidare mot tyskland och billig öl tidigt imorse.. Laim hade dessutom en lekdejt igårkväll då Selma var här för att sedan sova hos syster. det var full rulle fram till tio-tiden då båda var helt övertrötta och hypade av godiset de stoppat i sig. Liam är dessutom inne i någon hysterisk period, då han inte får som han vill eller när något inte går tillräckligt fort.. eller vad som helst så bryter han ihop, och inte lite heller!
Man blir matt!!

Ikväll blir det egenmys, Mannen är iväg med jobbet ikväll, bowling och mat.. kan tänka mig att det blir lite öl och några drinkar med..
Själv har jag varit och hyrt mig 3 riktigt tjejfilmer, köpte en kycklingkebab o 3 snusklubbar (jag som inte ska äta godis,unnar mig lite ikväll) så et blir soffhäng på hög nivå..
Lillemannen deckar ju runt sju men innan de ska vi mysa lite till Pippi (som är nya favoriten) och poppa lite popcorn..
Härliga lördag!

Vi som var oroliga över att Liam skulle börja prata skånska kan lugna oss, det börjar låta som en blandning mellan skånska och stockholmska.. så i slutändan borde de ju bli småländska eftersom det ligger mitt emellan;)

Kommentarer

  • Jennifer säger:

    Ja, jag kan ju bara hälsa er välkommna till barn-som-trotsar-klubben! Låter som så iaf med tanke på de hysteriska utbrotten. Här avlöser det ena utbrottet det andra och JA, jag ÄR väldigt matt!

    2009-09-05 | 22:02:07
    Bloggadress: http://yenniifer.blogspot.com/
  • Evelina säger:

    det har kommit de senaste dagarna och jag fattar verkligen inte vad som händer, kanske borde skaffa den där boken som du läser.. är den bra??

    2009-09-05 | 22:05:45
  • Victoria säger:

    Selma har frågta efter Liam flera gånger idag. Hon tycker att han kan börja på hennes dagis :-)

    2009-09-05 | 22:53:14
  • Jennifer säger:

    Jag tyckte att Trotsboken var bra för att jag fick mer förståelse till varför Viggo helt plötsligt vaknade en morgon och inte var sej själv. Allt började här på semstern nu i sommar.

    Men när man förstår deras sits är det på nåt vis lättare att hantera hela situationen, tycker jag.

    Det står ju inte i boken hur och vad man ska göra eftesom alla barn är olika. Men det står ändå beskrivet på ett bra sätt vad som rör sej i deras små huvuden och en sida med "bra att tänka på".

    Så ja, jag tycker boken är bra!

    2009-09-05 | 23:17:43
    Bloggadress: http://yenniifer.blogspot.com/
  • Anonym säger:

    Om vi hade haft några miljoner så kanske vi hade haft råd att flytta till Lomma och då kanske Liam hade hamnat på semlans dagis.. måsta bara vinna på lotto(?)

    2009-09-06 | 20:47:39

Kommentera inlägget här: