jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Som jag trodde!

Kategori: Allmänt

I söndags när Liam skulle gå och lägga sig så märkte jag med en gång att allt inte var som det skulle. Han vände och vred på sig och kom lixom inte till ro.. Jag misstänkte med en gång att hans öroninflammation kommit tillbaka..
Jag bestämde mig för att stanna hemma från jobbet igår för att at reda på om min teori stämmde.. men efter en sömnlös natt där lilleman hade superont och bara va ledsen så var jag ganska så säker på min sak.
Fick en tid till v¨rdcentralen där även läkaren konstaterade att min teori var sann, det var dessutom dubbelsidig öroninflammation och två spruckna trumhinnor.
Tydligen så är det väldigt vanligt att det kommer tillbaka ett par gånger på raken och ahr man riktigt otur så har man ett sk öronbarn och måste operera in rör i öronen..
Men eftersom varken Tobbe eller jag har haft problem med våra öron så hoppas jag på att det går över och att vi slipper rören..
Igår var han riktigt hängig innan han fått den första dosen kåvepenin men sen piggnade han till och idag har han varit rätt pigg och mer lik sig själv..
Tobbe har varit hemma idag och sen bytte jag av honom efter två, skönt när man kan lösa vabbet på bästa sätt och slippa vara hemma hela dagar från jobbet..
Jag har som sagt en hel del att fixa den här veckan innan jag går hem på mammaledighet o imorgon blir det oxå en halvdag, på torsdag ska jag till mvc mitt på dagen och på fredag ska jag och tjejerna på jobbet ner på stan och luncha..

Liam och jag tog bussen ut till syster i em för att komma iväg lite och sysselsätta Lialleman, som mest vill att vi ska krypa omkring på golvet och köra med alla motorcyklar.
Jag känner inte att det är den bästa/lättaste ställningen just nu så jag hittar gärna på andra saker..
Det blev plantering av gurka, rädisor, purjo och annat gott i systers orangeri inna hon snällt skjutsade hem oss..
Liam är helnöd över sin planta som han fick med sig hem och han ställde den snällt i fönstret precis som han blivit tillsagd att göra..
Nu sover han gott i sin säng och jag ska passa på att ta en dusch innan mina hemmafruar tar över för en timme..

17 dagar kvar till beräknad kalvning!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: