jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Tillbaka till vardagen.. trodde jag ja...

Kategori: Allmänt

Annars då?
Händer det inte så mycket. Jag håller på att bli förkyld, som alltid när vi ska till Småland.
Liam har fått röda utslag på överkoppen och nu i eftermiddag hade han feber, han har även klagat på magont nu i några dagar så jag ringde sjukvårdsrådgivningen för säkerhets skull.
Och som alltid när jag ringer dit så vill de att vi ska kolla upp det med detsamma!
Så det vara bara att ringa hem Tobbe från Jobbet (första dagen på 8 Veckor).. Han fick ta med sig Liam till en jourläkare som trodde att det var halsfluss han fått. Men efter ett antal prover så visade det sig att det bara var ett virus och han fick antibiotika mot klådan.
Han som har längtat så efter dagis och äntligen skulle dit imorgon, lär väl få stanna hemma..
Men är han feberfri så får han gå dit en sväng i alla fall!

Det var i alla fall en nöjd kille som somnade ikväll, efter att ha åkt 10 karuseller i parken idag.
Han får lixom inte nog..



Med Milla händer det saker vaje dag känns det som. Hon har klurat ut det där med vändningen och handen som alltid fastnade. Nu rullar hon runt vart man än lägger henne. Tom i vagnen och där finns inte riktigt utrymme för sånna övningar och då blir hon vansinnig!
Tror att det snart blir att fixa till sittvagn åt den där lilla donnan som verkligen INTE vill ligga ner i sin vagn!
Jag har inte börjat med smakisar men hon får då och då smaka eller sutta på frukt, avocado, grädde och hon bara gapar och vill ha mer. Igår fick hon sutta på en melonbit o blev helt till sig när jag tog bort den. Hon ville ha mer, hela tiden!
Hon har börjat greppa efter leksaker och fångar alla figurer i sitt gym och i babysittern.. Allt ska så klart in i munnen.
Precis som sin bror så dreglar hon, och värre blir det, dag för dag..




Kom precis på att jag är hur hungrig som helst, åt senast klockan tolv idag o det är visst 9 timmar sen..
Mot köket i jakt på ngt ätbart..

Jo, just de. Jag har klippt av mig burret (mitt hår alltså). Det var inte alls tanken när jag traskade iväg till frisan imorse men väl där så kände jag för att komma ut med en ny look. Annars bara toppar man jämt eller klipper upp lite här o där utan att det egentligen syns. Så idag åkte det av.
Har numera en kortare page.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: