jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Gula gubbar utanför mitt fönster...

Kategori: Allmänt

Igår när jag skulle ner till min älskade tvättstuga så stod porten på vid gavel och utanför, på gatan, stod det en lastbil full med, vad som såg ut att vara en byggställning.
Och visst hade jag rätt, under hela dagen igår kånkade och bar de in en massa bröte på innegården. Nu är denuppe, ställningen alltså!
Det är pollacker som är här och härjar så man kan ju inte riktigt få fram vad det är som håller på att hända, de fattar inte mig och jag fattar verkligen inte dem.
Jag skiter i om det står en byggställning utanför huset, men en sak som jag inte skiter i är att de har parkerat sig utanför våra båda fönster in mot innegården.
Ska man inte som hyresgäst bli informerad om sånt här i förväg?
Så imorse (vid frukosten) hade vi sällskap av gula män som springer omkring utanför våra fönster. Sen vet väl alla, att har man chansen att glutta in i någons fönster så gör man ju det..
Precis som dess gula gubbar!!

Det är väl bara att börja klä på sig om mornarna, eller ge gubbarna ngt att titta på...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: