jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Hur är det möjligt??

Kategori: Allmänt

Min fasa för natten var att sova själv, eller utan Tobbe rättare sagt då han är iväg med jobbet.
Om jag ahde vetat innan vad jag fasade för så hade jag tänkt om och hållt tummar och tår för att ens få sova.

Det här har nog varit den värsta natten sen Milla föddes.
Jag har inte sovit ett skit!
Jag bar in Liam i Tobbes säng när jag skulle gå och lägga mig, mest va bekvämlighetsskäl, för att slippa springa som en jojjo mellan barnen som vaknar dåd och då...
Känns som en puckad idé såhär i efterhand!

Milla vaknade innan jag ahde gått och lagt mig 22.20
Jag gav henne välling i hopp om att hon skulle somna om, som hon brukar.. men icke!!
Hon bökade, stökade, tjöt och gnällde fram tills de att klockan var tre, då illtjöt hon.
Jag vägrar att bära omkring på henne, hon ska inte lära sig en massa såna dumheter!!

När hon väl börjar skika så vaknar ju såklart Liam och lagom tills de att Milla lyckas somna någon gång runt fyra så säger Liam.
-Mamma, jag har sovit klart..

Ehh NÄ, skulle inte tro det.
Lägg dig ner och va tyst!

En timme senare säger han samma sak, ungefär samtidigt som tidningsbärarna kastar in morgontidningen i hallen. (lägg tidningsjäveln i postlådan som ni alltid gjort innan-annars säger jag upp den)
Jag säger till honom, med en ton (som man inte säger emot) att det fortfarande är natt och att han måste sova..
Det tar en halvtimme innan han somnar...
Lagom då börjar Milla böka.. IGEN och efter ytterligare en halvtimme drar byggarna igång utanför med sina lastbilar och annat skit.
Båda barnen vaknar!!

Jag är knäckt som människa, framförallt som mamma. Jag är nog världens argaste och sämsta för tillfället.
Frukost? barnen har fått sin dos, själv orkar jag inte!!

Mina barn kan inte sova i samma rum, så är det bara. De väcker varandra!
Tanken är att Tobbe ska vara iväg torsdag natt oxå, och fredag kväll. Just nu känns det som ett skämt.
Eller rättare sagt, det finns inte i min värld!!!!!!!!!

Annars går jag mest omkring i en dimma och väntar på att Tobbe ska komma hem, för hur lite han än har sovit inatt så är det HANS barn idag.
Jag ska sova. PUNKT

Självklart är det en dagisfri dag för Liam idag så båda barnen är hemma. FAN!
Och självklart är det just idag, ons förmiddag som vi har våran älskade tvättid. Fan för de me!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: