jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Lugnet har lagt sig

Kategori: Allmänt

Om Milla var dunderförkyld igår så vet jag inte vad hennes förkylning ska klassas som idag. Det är i alla fall värre och hon snorar och hostar om vartannat.. stackare!
Inatt kunde hon inte ligga ner och sova, hon fick inte luft så vi fick sitta upp med henne tills hon somnat för att sen lägga ner henne..
Ingen feber och det tackar vi för.

Jag har precis satt ner mig efter att ha städat precis hela dagen, med bara en paus för Millas lunch.
Jag har dammat, damsugit, torkat golv, putsat speglar osv så nu är det skinande rent.
Alla paketen är inslagna och allt annat inför julen är klappat och klart.

Det är verkligen så skönt att ha fått städa, jag blir sressad av smuts, min egna smuts (i vårat hem) och jag ahde lovat mig själv att få städat innan vi drar på onsdag för jag vill verkligen inte komme hem efter nyår och behöva städa..
Jag dricker även dagens första kaffe. Jag ha rinte hunnit med det innan. Den var extra god idag så jag ska nog fylla på.

Lugnet har lagt sig i mitt sinne, det enda jag oroar mig för är hur vi ska få in alla paket i bilen inför vår smålandstripp.. Det är ett stort berg som skulle behöva hela bagageutrymmet för att få plats men det går ju inte för där här vi ju vagnen och allt annat bröte som går åt för 4 personer i 1,5 vecka...

Milla har varit på 8-månaderskontroll idag, mer om det i ett annat inlägg!!

Kommentarer

  • Emma säger:

    Känner igen det där med packningen. För två år sen när vi skulle hem fick Stefan packa saker PÅ mig för att allt skulle få plats. Så i år har vi sett till att folk som varit här har tagit med paketen hem. Vore kul att ses när ni är i Vimmerby om ni har någon tid över. Vet hur det brukar bli.

    2010-12-20 | 15:00:03

Kommentera inlägget här: