jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Lusse Liam..

Kategori: Allmänt

Jag är alldeles för trött för att blogga. Jag förstår inte varför mina barn inte förstår tjusningen med att sova om nätterna.
Liam vaknar så fort vi går och lägger oss och vill att någon ska ligga hos honom. Och om man sen försöker smyga tillbaka till sovrummet så vaknar han lagom tills de att man hunnit lägga sig i sängen och komma till ro... På´t igen.. Oftast, eller nästan alltid så är det Tobbe som får ta det dealandet.
Milla brukar sova bra med en eller ett par uppvak för välling eller bara omstoppning och ipluggning utav napp.
Men imorse/inatt vaknade hon runt tre och hade inte ro till att somna om. Vid fyra hade jag gett upp och Tobbe fick ta över. Vid tre somnade hon!
Jäkla lillfis!!

Liam har vari ledig från dagis idag. Jag har varit på mitt tröttaste humör och därför varit en ganska tråkig och orkeslös mamma. Det blev en slappeförmiddag med filmtittande och sen tog jag med mig barnen till Anna för lunch. Då som först vaknade jag till och då var klockan tolv. Pust!

Eftermiddagen har spenderats på Liam dagis, han har varit pepparkakasgubbe och en väldigt glad sådan. Han ahr tjatat om att få ta på sig sina kläder hela daegen men jag har sagt nej med tanke på hans kladdande och grisande.
Han skötte sig i alla fall hur bra som helst och sjöng på som att han aldrig hade gjort något annat.
Jag tog såklart kort men har inte orkat lägga över dem på datorn så det får bli imorgon.
På Liams dagis fanns det två pepparkaksgubbar och resten var tomtar. Inte en enda lucia, tärna eller stjärngosse..
Vill inte alla tjejer vara lucia?

Milla, som idag har gått under namnet tjut-Berit, har som man förstår på namnet varit rätt så tjurig. Eller mer frustrerad. Frustrerad över att inte kunna ta sig framåt (förutom med gåstolen).
Hon vägrar krypa och vill GÅ. Allt annat är tråkigt!!
Håller man i hennes händer så springer hon på som bara den. Ibland släpper hon ena handen och tror att hon är mrs stabil själv. Men ack så fel hon har.
Men ska det gå i den här takten så kommer hon att gå tidigare än vad Liam gjorde. Jag som tycker att hon sitter rätt bra där hon sitter...
Hon håller INTE med.

Jag bävar redan nu inför imorgon. Tobbe ska ut och åka lastbil och jag ska sova själv (barnen räknas inte för de kan inte slå ihjäl alla spöken, inbrottstjuvar o läskiga typer) hela natten. Hur ska detta gå??
Jag kommer att ligga på helspänn och vakna av minsta pip. Resultatet blir en trött/knäckt morsa på onsdag när jag har båda barnen hemma. Pust igen!!

Kommentarer

  • Emma säger:

    Klart man inte vill vara lucia när man kan vara cool tomte eller pepparkaksgubbe. Fast de var ganska roliga på Bolibompa när ALLA var Lucia utom Sara. =)

    2010-12-14 | 10:43:55
  • Evelina säger:

    Haha, ja jag såg det. Sköningar!

    2010-12-14 | 10:46:07

Kommentera inlägget här: