jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Vinterland.

Kategori: Allmänt

Imorse vaknade jag upp med huvudvärk. Inte det bästa man kan börja dagen med om jag får säga mitt..
Jag ligger efter med sömntimmarna.. igen!!

Funderade på om jag skulle sova nu när Milla gör det men då missar jag ju min egentid så det fick bli kaffe och datorn istället.
Tanken och planen var att åka in till Jobbet idag och hälsa på men snön yr ute och man tar sig knappt fram med vagnen så jag funderar på att tänka om och bara ha en mysdag inne med lillan..

Jag gillar verkligen snön men när man bara ska ut för att traska 200 meter till dagis, ta på båda barnen fulla munderingar och sen plöja sig fram med Milla i björnen och Liam på snowracern, då känns alla snö lite väl onödig.
Det är så mycket kläder som ska på och så hinner man bli genomsvett innan man är utanför dörren, kidsen bryter ihop av värmeslag och jag blir tokirriterad...

Men jag gillar verkligen snön så det får överväga det dåligt och jobbiga..

Vi har lite kallt här hemma så inatt har vi sovit med strumpor på oss allihopa. Barnen har hela pyjamaser och jag ahr oxa haft en tröja på mig. Mitt duntäcke är ibäddat och det är gosigare än gosigast.
Idag kommer i alla fall hyresvärden och fixar elementen som är trasiga. Vi har hela 3 element som fungerar i vår lägenhet på 94 kvm..
Det kombinerat med en massa minusgrader är inte bra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: