jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

MVC

Kategori: Allmänt

Idag hade jag en tid på MVC, jag har alltid såna förväntningar när man ska dit.. vet inte varför men det är speciellt på något sätt!
Alla prover var bra, tom järnvärdet så några tabletter behöver jag inte knapra och det tackar jag för!
Lilla hjärtat pickade på och jag hoppades på att få någon hint om könet på bebisen efter att ha lyssnat på det... Men 148slag/minut säger mig inte så mycket eftersom det ligger precis i mitten... Så det är bara att vänta och se helt enkelt;)
Jag berättade att jag höll på att svimma i söndags och att jag har haft lite mycket sammandragningar den senaste veckan, vilket hon tyckte var lite konsigt så här i mitten på graviditeten..
Men efter en aningen stressig tid på jobbet så har det nog satt sina spår, även om jag har lite svårt att acceptera de..
Hon ville att jag skulle ta det lugnt och frågade om jag ville ha en tid till doktorn. Jag sa att vi kunde avvakta tills nästa besök och se hur det är då..
Jag vill inte bli sjukskriven!!

Jag fick i alla fall order om att ringa förlossningen för en akuttid om det händer igen att jag har sammandragningar i en längre tid utan att de avtar även om jag sätter/lägger mig ner och tar det lugnt..
Jag lovade at lyda!!

Nästa besök är om 3 veckor och då är det glukosbelastning.. Usch, fy och blä...!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: