jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Nya året är här..

Kategori: Allmänt

Nyår spenderades i Vimmerby, närmare bestämt hemma hos Lina, Tim och lilla Alice. Det var det lugnaste nyårsfirandet på väldigt måna år då jag är gravis och Lina & Challe ammar. Det var därmed grabbarna (och Emelie) som fick stå för det alkoholhaltiga och själv avnjöt jag en alkoholfri carlsberg och lite fritt bubbel=)

Liam och Nelly höll låda och lekte som lika barn leka bäst. De höll dessutom igång till långt efter midnatt, jag tror att Nelly knoppade runt ett men Liam höll igång tills de att vi kom hem strax innan 02.30.. Han gick ner för trappen, la sig i sängen med kläderna på och sa godnatt.. söt!!

Denna lilla minisemester har skapat rubbningar i lillemnas sovrutiner, han har varit vaken lite längre om kvällarna, sovit hur länge han vill om dgarna och mornarna, vilket i sin tur har lett till kallabalik om kvällarna/nätterna.
Han somnar i sin säng som bvanligt men vaknar runt tio-tiden och vill komma upp, om han inte har hunnit springa ut till oss i soffan innan för att skrika:
-Jag är vaken, sovit klart!
Ehh nää, det var gulligt de två första dagarna och innan allt kämpande för att få honom att somna om, i sin säng.. Igår tog det över en timme och jag bröt ihop ett antal gånger men nu får det faktiskt vara nog. Den stora sängen är våran o han har sin egna säng som han ska somna
och sova i. Både jag och Tobbe sover så mycket bättrra när vi får sova utan Liam som far runt som aldrig förr.
Jag längtar till han får sitt egna rum, en stor säng som han förhoppningsvis kommer att älska/dyrka.. och tills allt funkar som det ska med nattning sovrutiner.
Jag är lite inna på att han kanske inte behöver sin middagslur om dagarna??

Jag jobbar idag och halvdag imorgon, sen ledig igen, så den här veckan ska det kämpas på för att allt ska bli så bra som möjligt..
Veckorna rullar på, fortare än någonsin. Fattar inte att den här, som verkade så lång, ledigheten är näst intill över och januari har redan börjat.
Jag har gått in i v 23 i bebben rör sig bara mer och mer för varje dag. Tobbe kände första sparken på nyårsnatten så det var ju ett roligt sätt att fira in det nya året på. Bara 4 månader kvar att jobba, galet men kul!!

Nu har sista bebisen ploppat ut i vad som var kompis-babyboom hösten/vintern 09, en liten tjej. Stort grattis till "grannarna" och hoppas att vi kan ses nu i dagarna..

God fortsättning...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: