jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

feeling hot hot hot..

Kategori: Allmänt

Idag har det vart varmt, väldigt varmt. Närmare bestämt 36 grader.
Jag gillar värma och sol och en dag som denna kan inte spenderas någon annanstans än vid havet enligt mig.
Sagt och gjort. Efter frukosten styrde vi mot Lomma för en heldag med familjen Astbrant/Bengtsson och jag har tagit årets första dopp i havet. Lagom skönt!
Liam badade mest hela tiden och eftersom det är såå långgrunt i Lomma så hann man torka på vägen upp så då var det bara att vända o bada igen...
Milla sov från det att vi kom runt tio tills de att vi åkte därifrån runt tre, med bara ett uppvak för lite mat..
Hon verkar inte fara illa av värmen, vilket inte heller Liam gör. Med tanke på hur mycket Tobbe och jag älskar solen o värmen så måste ju kidsen ha fått sig en släng av de generna de med.

Eftersom det var alldeles för varmt för att åka hem till grytan (vår innegård) vid tre så styrde vi bilen mot syster yster för lite poolbad och där blev vi klar ett par timmar innan det var dags att åka hem och fixa lite mat, tacos sod på schemat!

Ikväll har det varit världens åskväder här och regnet har stått som spö i backen. Luften känns en aning friskare och vi gör allt för att få ner temperaturen i lägenheten inför nattens sovning.. Det går sådär eftersom det fortarande är 28 grader ute.
Efter att Liam somnat förut så gick jag och köpte 2 burkar med Ben & Jerrys fantastiskt goda glass, det fick bli en skål innan det var dags för nattning utav tösen.. Gott men jag ångrar mig varje gång jag inte köper hem coockie dough. Den ÄR ju godast men jag känner varje gång att jag borde  prova om det finns någon ännu godare. Svaret är NEJ!!

Nu ska jag njuta av att båda kidsen sover och att VM är över om bara ett par minuter...
Mindre fotboll åt folket!!

Kommentarer

  • Johanna - Fotoblogg! säger:

    Tja! Jag tänkte att du kan ju maila mig inlogg o lösen till din blogg så kan jag gå in och plocka bort "bebis-räknaren" till dig. :)

    Antingen kan du maila till jobbmailen innan tisdag nästa vecka. Sen går jag på semester! Annars kan du maila till [email protected]. Kram!

    2010-07-13 | 15:50:41
    Bloggadress: http://lionfish.blogg.se/
  • Evelina säger:

    Haha.. vad gullig du är!

    Tycker du att det är dags att plocka bort den;)

    jag mailar dig på direkten!

    Tack!

    2010-07-13 | 22:16:22

Kommentera inlägget här: