jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

IKEA, vårt andra hem!

Kategori: Allmänt

Vi pusslar, trixar och fixar för att både jag och Tobbe ska kunna jobba så mycket som möjligt. Imorgon ställer snälla Anna upp som barnvakt så jag kan gå in och jobba halva dagen.
Idag passade det så bra eftersom Tobbe började senare än vanligt och jag kunde nästan jobba en hel arbetsdag pga det..

Det märks på liam att han saknar dagis, eller framförallt att bli aktiverad på det sättet som en annan inte har varken tid eller ork till, speciellt inte med en stor mage som mest bara är i vägen för alla lekar som han vill leka..
Idag begav vi oss ut på lite äventyr då vi tog bussen från Södervärn till IKEA för att äta middag och möta upp syster yster för lite umgänge..
Sen att det alltid slutar med att man åker därifrån med flera kassar är en annan sak..
Idag blev det visst nya gardiner till sovrummet, samt "prydnadskuddar" till sängen, en tavelram till Liams rum, ljus och lite annat smått o gott..
Syster körde oss hem och Liam fick inviga sin bilkudda som hon har köpt för att han ska kunna åka i hennes bil.. Han var såklart både stolt och överycklig!
Väl hemma med lite alvedon och kåvepenin i kroppen deckade han på bara ett par minuter och sover nu gott i sin säng..
Jag funderade ett tag på att ta tag i den där storstädningen som jag så länge planerat in men som lixom aldrig blir av.. Men efter att ha fått näsblod av att bara duscha så sket jag i allt som har med ansträngning att göra och slog mig ner i soffan istället..
Gluttar lite på mästarnas mästare samtidigt som jag bloggar och kollar fejjan, inväntar DH och funderar på om jag ska orka göra mig lite te..

Passade på att at lite magbilder som jag tänkte lägga in..
Bara de senaste dagarna har folk kommenterat min mage och vissa tycker att den har blivit megastor medans några kollegor frågade mig idag om det var dags för förlossning på stört...!!
Är jag verkligen så stor?
Visst att jag känner mig aningen osmidig men än så länge får jag på mig strumpor och skor utan problem..
Enligt BF är det 38 dagar kvar, jag chansar på 30-34 dagar


Vecka 34+2


vecka 35 helt enkelt...

Kommentarer

  • Jennifer säger:

    Njae, såå stor tycker inte jag du är, inte vad jag ser som bara ser bilderna. Du och jag ser ut att ha helt olika magtyper iaf :)

    Det låter verkligen som du behöver ta det lite lugnt! Ta hand om dej! Kram

    2010-03-30 | 21:55:44
    Bloggadress: http://yenniifer.blogspot.com/
  • Gordi säger:

    Du kan ta det lungt, du föder inte förrän 14 maj=)

    2010-03-30 | 22:01:08
  • Caroline säger:

    Du är ju jättefin! Tycker magen ser helt perfekt ut :) Den växer kanske inte så mycket till dem sista veckorna. Försök nu ta det lite lugnt. Kramar

    2010-03-30 | 22:15:25
  • Challe säger:

    STOR? Verkligen inte. Jag tycker att du har en liten-plutt-mage... Beroende på vad man jämför med alltså :) (typ mej, haha)

    2010-03-31 | 09:40:51
    Bloggadress: http://cljungberg.blogspot.com
  • Victoria säger:

    Varför just 14e Gordi? Jag tror på sista veckan i april...antagligen i början, mån eller tis.

    2010-03-31 | 19:43:39
    Bloggadress: http://tojis.blogspot.com
  • Evelina säger:

    Jag tror oxå att den kommer innan, det är en känsla jag har och jag brukar ha rätt=)

    2010-03-31 | 20:04:31
  • Gordi säger:

    Jag måste ha ett datum och 14:e låter bra=)

    Det känns rätt!

    2010-03-31 | 20:31:48
  • evelina säger:

    Jag hoppas att du har fel;)

    2010-03-31 | 20:54:16

Kommentera inlägget här: