jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Pust, stånk och stön...

Kategori: Allmänt

Det är tisdag, vilket innebär DH..
jag har väntat och längtat alldeles för länge på att det ska dra igång igen och förra veckan var det dags.. bara det att avsnittet var hur kasst som helst och jag var mest besviken efter att ah sett det.
Hoppas på en föbättring till idag!!

Jag är trött, sonen testar alla gränser som finns och lite till. Han har ett humör som heter duga och får han inte som han vill så blir det hus i helvete.. rent ut sagt!!
Förra veckan ahde han kastat en legokloss i huvudet på en kille på dagis så han hade ett stort plåster i hela pannan. När jag frågade Liam om man fick göra så, så svarade han glatt -jaa...
Idag har vi haft grannarna över på pannkaksmiddag och Liam har vid ett antal tillfällen klippt till noel med en spade.. nypt honom med en tång, puttat på honom osv..
Vad händer??
När jag säger ifrån så skriker han surt..
-Jag är jättarg, mamma!!

Jag känner inte igen honom och det tar på mina krafter, de få jag har kvar..
Mannen jobbar kväll och jag får ta alla psykbryt helt själv.. Jag hoppas verkligen att den här "fasen" hinner gå över på två månader...

Nu ska jag äta mitt apelsin!

Kommentarer

  • Maria säger:

    Miiiiiiin apelsin, inte mitt apelsin!

    2010-03-09 | 22:01:32
  • Jennifer säger:

    Åå vad jag känner igen mej i det du skriver om Liam. Viggo har varit så här sen jul ungefär. Det tär..

    2010-03-09 | 23:04:56
    Bloggadress: http://yenniifer.blogspot.com/
  • Evelina säger:

    Ni skåningar kan ju inte rikssvenska...;)



    Jennifer: Skönt att höra att jag inte är ensam om att ha en liten hulligan till barn... Hoppas verkligen att det bara är ännu en fas..

    2010-03-10 | 08:01:00
  • Emma Kostenius säger:

    Jag känner också igen det där du skriver om eran Liam. Våran har varit så i perioder och det är jättejobbigt. Men jag tror att det är en fas och att det blir bättre. Så håll ut:). Dom små liven testar alla gränser dom kan...

    Lycka till med graviditeten, vi ska ha nästan samtidigt såg jag:).

    Hälsa Tobbe!



    /Emma

    2010-03-10 | 10:30:20
  • Evelina säger:

    Jag tror oxå att det kommer gå över.. det är dessutom bara vissa dagar som är jobbiga.. Idag har han varit en liten ängel..

    Jag läser din blogg lite titt som tätt, så kul att läsa om andra som oxå är gravida=)

    Hälsa familjen du me!

    2010-03-10 | 19:24:02

Kommentera inlägget här: