jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Ta´t lugnt vettja..

Kategori: Allmänt

Ännu en helg börjar lida mot sitt slut, förstår inte varför helgerna ska dra förbi med sån våldsam fart..
Vi har i alla fall haft en toppenhelg och det ska bli rolligt att gå till jobbet imorgon..
Jag har tydligen bara 7 veckor kvar att jobba om allt går enligt planerna.
Min plan är alltså att jobbs april ut och sen vara ledig ett par dagar innan det är dags att kalva den 8 maj..
Jag har ju hela tiden haft en känsla att den kommer att komma tidigare än BF men det vet man ju aldrig, bara en känsla jag har!!
Idag går vi in i v 33 och på torsdag är det dags för ännu ett UL, som jag längtar!!

Jag som har blivit beordrad att ta det lite lugnt sen jag hade känningarna i ryggslutet o konstanta sammandragningar, har inte riktigt lyssnat på det örat den här helgen..
I går var vi först på barnens lekalnd där det fanns en mass kuligt för kidsen, jag kunde ju inte sitta still utan åkte rutschkanor o kröp i gångar med både Liam & Mille..
Därefter var det meningen att vi skulle åka hem o vila innan vi skulle på kalas ett par timmar senare, men eftersom vi inte var helt säkra på tiden så ringde vi för att dubbelkolla.. Det visade sig att kalaset var 2 h tidigare än vi trott..
Jag som alltid brukar ha stenkoll!!

Det var i alla fall en trevlig lördag o kvällen avslutades med godis, melodifestival och en massa surfande efter utlandsresor..
Vi vill boka in en utlandsresa till feb nästa år och Tobbe har fått för sig att vi ska åka till Kap Verde så nu letar vi resor dit..
Med två barn blir det lite mer att tänka på än om vi hade åkt själva så nu vill vi ha en massa pooler, bamseklubb osv. Vi funderar även på all inclusive för at slippa bry oss o man kan äta dricka mest hela tiden=)

Idag har Tobbe jobbat och när Liam ropade på mig kl 05.45 imorse så insåg jag ganska snart att jag inte skulle få sova mer.. jag drog på en film och halvsov medans han tittade i nån timme... innan vi gick upp!!
För att aktivera sonen så bestämmde jag mig för att vi skulle at bussen ut till min syster i Vintrie, Liam verkligen älskar att åka buss.. så sagt och gjort!!
Lyckligare kille får man leta efter.
När bussen stannade till vid stationen så satt det en gubbe vid en utav hållplatserna, han hade skägg och såg allmänt sunkig ut..
Liam sken i alla fall upp som en sol när han såg gubben och säger..
-Titta mamma, där är tomten!

Hemma hos syter så bjöds det på omelett innan vi begav oss ut i det fin fina vädret för att kratta löv (känns i kroppen nu efteråt), ta död på den sista snön och sola på trädecket.. Såå underbart väder, snacka om vår!!

tobbe hämtade upp oss efter jobbet och vi åkte vidare för att köpa lite nya blommor, lampskärmar o annat smått o gott på bauhouse..
Därefter deckade hela familjen i ngn timme... skönt och välbehövligt efter en helg med ovanligt lite sömn!!

Jag som den senaste tiden ahr tagit ett break från att laga mat, känns det som i alla fall.. fick för mig att vi skulle fixa till tacorulle som vi fick hos familjen Emilsson för ett par veckor sedan. det är såå gott och verkligen superenkelt, testa så får ni se!!

Efter maten så fick jag "snilleidén! att vi skulle cykla ner till stan för att köpa lite nya kläder åt  mig.. Så här i efterhand kan jag säga att cykla när man är gravid i åttonde månaden är ingen snilleidé..
Det blev i alla fall en del shopping och några turer i rulltrappan, samt ett stopp i parken på hemvägen för att prova Liams nya spade och sopborste..

Väl hemma blev det lite fika innan jag och Liam plockade fram våra gröna fingrar o började plantera om blommor. Jag har hittat superfina krukor till hans rum och vissa blommor behövdes fixas till för att få plats där i. Jag blev nöjd, men nöjdast var nog Liam som trodde att köket förvandlats till en sandlåda.. han grävde och öste jord så när vi väl var klara så fanns där jord över hela lägenheten..
Det fick bli ett bad för oss båda..

Liam som är lite förundrad över varför inte alla har snoppar sa idag:
-Mamma har ingen snopp, bara en stor mage.. (o så rätt han har sötisen)

Efter att ha spanat på olika hemmabiosystem under en tid så har vi äntligen hittat ett så idag slog vi till..
Tobbe har spenderat ett par timmar med att koppla ur allt gammalt och fixat till det nya, så numera har vi en Panasonic blue-ray-spelare med en docka för ipod/iphone..
Vi är nöjda!!

Jag har ont i min kropp, det känna att jag har varit igång hela dagen.. en massage hade varit på sin plats, undra om mannen håller med!?!

Kommentarer

  • Gordi säger:

    Tro fan att jag stäckte ryggen eller nått på leklandet...men skoj hade vi=)

    2010-03-14 | 22:14:51
  • Evelina säger:

    Typiskt, idag känns det lite bättre i min rygg men jag vaknade av näsblod i natt, ännu ett tecken på att jag måste "slow down"

    2010-03-15 | 07:40:23

Kommentera inlägget här: