jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Fyndat i brist på sol och fint väder..

Kategori: Allmänt

Vart tog värmen vägen och vad hände med våren som så smått kom smygandes i förra veckan??
Idag har det blåst snorkallt  och hade man inte vetat bättre så hade man trott att det var höst på G istället för sommar.. Jag vill ha värme och sol!
Jag hoppas i alla fall att solen kommer till torsdag för då har Anna och jag planerat in en prommenix till västra hamnen för att sen avnjuta en fika/lunch i solen..

Jag har spenderat dagen med mina gamla kollegor från restaurangtiden,vi har alla (3) fått barn och går hemma på mammaledighet.. så idag har vi fyndat barnkläder!
Det var utförsäljning utav en massa märkes-barnkläder i limhamn och det vill man ju inte missa=)
Det blev en hel del till Milla, Liam har så mycket kläder så det får inte plats mer i hans byrå.. men till Milla hittade jag som sagt en hel del, mest hummel-kläder;)
Och visst känns det bra att fynda, jag ser det lite som att man sparar penger... och det är ju alltid bra;)

Vi har börjat med "billiga veckan" den är veckan och hittills är vi supernöjda. Jag gillar att slippa tänka på vad man ska äta varje dag, sen att det både går fort och smakar bra gör ju inte saken sämre..

Tobbe tog med sig Liam på fotboll ikväll, skånemejerier har ett korp-lag och liam tycker att det
är roligt att både sparka boll bredvid planen och att titta på Fredde (och ibland pappa) som spelar...
Själv passade jag på att sätta ner röven och ta det lite lugnt här hemma.. skönt!
Ser fram emot mina desperata hemmafruar som snart börjar, ska passa på att koka mig lite te och knapra några knäckemackor..

Imorgon ska jag ner på stan och lämna tillbaka lite kläder som jag handlat utan att prova.. Jag vill bli av med mina gravidkilon så att jag kommer i mina vanliga kläder.. känns som en låång väg dit bara!!

Milla gillar förresten sin vagn mer och mer för varje dag, men nappen är hon fortfarande skeptisk till.. Vi övar varje dag, det går sådär. ute i vagnen tar hon den utan problem men här hemma grimatiserar hon mest när man försöker trycka in den..

nu ska jag fixa lite...

Kommentarer

  • Gordi säger:

    Jag va oxå där=) Fick oxå en del fyndat...håller med det dära att man sparar pengar...hihi..Jag var nr2 i kön imorse o sen blev det en till tripp dit på kvällen=)

    2010-05-25 | 22:36:41
  • Johanna - Fotoblogg! säger:

    Det verkar vara full rulle där hemma! Låter både härligt och jobbigt med två barn. :)

    Själv har vi fullt upp med att tänka på huset. På besiktningen upptäcktes en läcka i det lilla badrummet och in i klädkammaren intill. Så ägaren ska fixa det innan vi flyttar in. Vi får välja annat kakel om vi vill och stå för mellanskillnaden i så fall. Men drygt e det... det är ju bara 8 veckor kvar till tillträde.. Många kramar!

    2010-05-25 | 23:07:41
    Bloggadress: http://lionfish.blogg.se/
  • Evelina säger:

    Haha ordi, det förvånar mig inte att du avr nr 2 i kön.. jag borde ha varit nummer 3;)

    Hoppas att det har gått bra för dig idag!!

    Kram

    Så bull med en läcka, sånt är aldrig roligt.. tur att man gör besiktning=)

    Jag tänkte kolla med er om vi skulle ses över en lunch på burlöv i nästa vecka?

    Kram

    2010-05-26 | 19:44:37
  • Emma säger:

    Vi är också mycket nöjda med billiga veckan. Favoriten är kasslergratängen med potatis. Mycket gott. Sen att Elsa bara åt potatis typ och undrade vad det var för konstigt på kasslern (mango) det får man leva med. Inga barn som svälter i Sverige direkt. Ikväll blir det fläskkarrépiccatan. Ska bli spännande.

    2010-05-27 | 13:09:11

Kommentera inlägget här: