jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Helgen!

Kategori: Allmänt

Här tjatas det mest..
Liam är så trottsig och gör allt han kan för att man ska gå i taket och bli förbannad var och varannan sekund..
Idag har vi varit hos min syster och även där har det varit en massa tjaffs. Han lysnar inte första, andra eller tredje gången man säger till honom.. inte ens efter 20 tillsägningar!
Och när man har haft ett tiotal bråk/tjaffs i timmen så blir man rätt matt.. Jag är helt slut och har sett fram emot lite kvalitetstid utan kids ikväll, men liam lyckade somna i bilen på vägen hem från vintrie och det gjorde sitt!!
Det var max 15 minuter och det resulterade i att han fortfarande är vaken och gör allt för att få komma upp..

vi ahr som sagt varit hos syter idag, dagen började men blå himmel så vi passade på att äta lunch ute i hennes trädgård, vi började planera för en dag i solens teckan med poolbad och en massa solande.. Men efter att molnen drgait in över den blåa himlen så var det inte längre lika lockande med våra planer..
Det fick bli en pannkakslunch inne i orangeriet och sen vidare till IKEA för en söndagsfika.
Jag lyckades med det näst intill omöjliga.. att inte handla en enda sak!!

Liam ville inte ha blöja när vi åkte mot det blå-gula varuhuset så det fick bli en blöjfri liten kille som nöjd traskade omkring inne på IKEA.. Hha har länge varit utan blöja här hemma och säger alltid till när han måste kissa, eller springer in på pottan och gör sina behov helt själv.. men han har vägrat att ha kalsonger eller bara byxor utan blöja. Men idag gick det bra!!
Han var dessutom torr när vi kom hem (han kissade i och för sig 3 ggr på IKEA)
jag är stolt, men stoltast är han nog själv;)

Igår var vi i Lund, på karneval.
Jag föreslog att vi skulle ta bussen ner till stationen för att därifrån ta tåget till Lund, resten utav familjen nappad epå ideén så dagen spenderades i Lund.
Liam fick se både ambulancer, polisbilar och brandbilar.. och var hur nöjd som helst


Här dansar han uppe på an bärgningsbil som stod parkerad på torget..
Själv trodde han att det vr en brandbil, och vi bara höll med;)

På väg mot stationen träffade vi en snäll polis på motorcykel ssom lät Liam provsitta..
Och en stoltare kille får man leta efter;)


Tyvärr så dog kameran efter det här kortet så de är allt jag bjuder på för idag!

Jag är trött och ska inta ryggläga här i soffan.
Lillfisen sover i famnen på sin pappa och det har tystnat i liams rum så förhoppningsvis sover han.

Jag ska njuta av lugnet!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: