jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Milla 1 månad!

Kategori: Allmänt

Jag har sagt det förut och jag säger det igen.. Tiden går fort, för fort..
Man kan nästan säga att den går av bara farten;)

Milla blir som sagt en månad idag, det känns som 31 dagar har passerat utan att jag ens har hunnit blinkla, samtidgt som det känns som att hon har varit hos oss mycket längre än bara en månad..

Vi har varit på BVC idag och lilltösen växer, hon är nu över 4kg-gränsen.. Närmare bestämt 4030g!
Alla kläder i storlek 50 är nu för små och 56 passar bättre och bättre för varje dag som går..



Liam är en stolt storebror som gärna talar om för kompisarna på dgais att "det är MIN lillasyster"
Eftersom Milla inte gör så mycket ljud ifrån sig så frågar han titt som tätt efter henne och undrar vart hon är..
Ikväll när han låg i sin säng för att sova så ropade han ett flertal gånger "Jag älskar dig Milla"
Sen att han kanske inte förstår innebörden av ordet älska spelar ingen roll, för det låter hur gulligt som helst=)

I  måndags avr vi på utvecklingssamtal på liams dagis, de tycker att han har utvecklats enorm mycket då han tex kan räkna till tio utan problem, kan alla färger och pratar/ sjunger på som bara den..
Han är en glad fläkt som trivs på dagis men både kompisar och personal..
De hade bara positivt att säga, vilket känns väldigt bra=)



Dagen har jag och Milla spenderat på stan tillsammans med Annelie och Elias.. det blev en del shopping innan vi satte ner oss för att fika, lattemamma som man är;)
Eftermiddagen har vi tillbringat dels på gården där vi fikade på jordgubbar i solen och därefter i parken för att rasta sonen innan det var dags för sängen..

Imorgon hoppas vi på sol så att Annas och min planerade prommenad till Västra Hamnen blir av..
Vi har i alla fall en reservplan.. shopping i stan;)

Go Natt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: