jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Avreagera mera...

Kategori: Allmänt

När det blir vinter och snö så slutar hela skånelandet att fungera.
Det finns nog max 5 plogbilar i hela länet och jag har bara sett en utav dessa fem under den senaste veckan...
Att få bort snön från trottoarerna verkar oxå överskattat.. man kan ju gå på de oplogade vägarna..?!?

Om tåget går har jag ingen aning om, men det är säkert förseningar i så fall...

Igår berättade Tobbe att de hade ringt från dagis till en kollega på hans jobb och sagt att de var tvungna att hämta hem sina barn...??
De undrade såklart varför..
Och hade fått som svar att de hade gått ut med en klass ett-varning och då måste tydligen alla föräldrar hämta sina barn och föra dem i säkerhet.. (typ ta hem dem!!)
What????
Jag har aldrig hört på maken!! Och tur är väl det för jag hade blivit ursinig om de ringt från Liams dagis och sagt att jag måste hämta hem honom för att det snöar ute...
Igår var det dessutom soligt, lite blåsigt kanske, men hallå...??

När jag gick hem från dagis imorse så mötte jag en annan förälder som var på väg dit med sina två barn..
hon frågade om de var på väg att gå ut med dagis..
När jag svarade att de var inne så släppte en sten från hennes hjärta... Hon tyckte att det var alldeles för kallt för att vara ute. Stackars barn lixom... What igen??
Tilläggas bör att det är endast -4 grader och klarblå himmel. En underbar vinterdag enligt mig!!

Har man bara rätt kläder på barnen så fryser de inte.
Det finns även föräldrar på Liams dagis som tycker att man ska vara inne om det regnar ute..
Varför har man då sina barn på ett utedagis??

Köp rätt kläder säger jag bara!!
Igår vann jag en röd POP-overall till Milla på tradera och idag ska jag ner till POP och köpa en vinterjacka till Liam. Hädanefter får det bli kläder därifrån. De är av bästa kvalitet och sånt gillas!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: