jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Julfix.

Kategori: Allmänt

Idag har det julfixats här hemma. Mamma är här och hälsar på så jag passar på att ta hand om hemmet när man har hjälp med barnen.
Så idag har jag putsat resten utav fönstren, satt upp alla stjärnor o tomtar. (Eftersom vi inte är hemma vid jul så passar vi på att njuta av tomtarna nu innan).
Jag hade blivit lovat att få ha en gran i år men jag har ändrat mig och väntar med det tills vi bor i huset nästa jul.
Liam har hjälpt mig och han har själv valt ut vad han ville ha i sitt fönster, det blev en stake med ett flertal stjärnor och han är supernöjd. Han går in med jämna mellanrum och kollar så att den lyser och visar den för alla han kan och talar om det för alla han pratar med.

Vi har även bakat lussekatter, Liam och jag.. Det blev ett 50-tal så nu hoppas jag att de räcker hela julen, eller fram till jul åtminstone.
Liam var duktigt stolt över sina lussebullar och när en försäljare ringde tidigare ikväll, bad jag Liam svara.. då bjöd han in henne på lussefika...
Jag däremot var ganska otrevlig och bad henne att aldrig mer höra av sig!

Jag kände att jag behövde komma in i lite julstämmning, jag har lite svårt att förstå att det snart är jul. Det känns inte som det, inte ens lite.
Jag slog in ännu en julklapp här ikväll i hopp om att känna at julen är på G, men icke.
Jag tror att det har att göra med glöggen. Vanligtvis så börjar jag dricka glögg redan i oktober och jag ahr inte druckit en droppe än i år. Jag är inte sugen och undrar vad som är fel.. det känns bra sött o sliskigt..!!
kan det ha att göra med mitt nya, hälsosamma liv?
Hur det går, är en helt annan historia...

Nu: Desperata Hemmafruar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: