jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Släpp ut mig!!

Kategori: Allmänt

Idag är en riktig tråkdag. Jag är hemma med båda barnen. Milla är gnällig och Liam behöver aktiveras. det bästa hade varit om vu kunde gå ut och leka i snön men det går ju inte...
Varför..? Jo det ska jag berätta...
Igår gick Liams vinterjacka sönder i dragkjedjan och den måste bytas ut. Jackan är köpt för mindre än ett år sedan och et är den andra jackan som går sönder på bara 2 månader, båda köpta på Lindex..

Hade det varit polarn o pyret så hade man fått dem fixade men med just Lindex är jag väldigt osäker.. Jag ska i alla fall dit idag och fråga.

Igår när vi var nere på stan på julskyltningen så va Milla ovanligt gnällig och vägrade sin vagn. Vi fick välja mellan att bära på henne eller ha en galltjutande dotter. det blev de första.
När vi kom hem så upptäckte jag att hon var hur kall som helst, benen, armarna, händerna.. ja, hela hon va kall och jätteröd så nu måste vi ha en ny overall till henne. En varm, så att vi kan vara ute, utan att få en isbit till bebis.. Stackars liten!

Och jag som var så glad för att vi inte behövde köpa några vinterkläder i år, allt var lagom som köptes in förra vintern till Liam och till Milla fyndade jag redan i höstas. Tji fick jag...
Förra året fick vi byta Liams overall två gånger för att dragkjedjan gick sönder..
Nu har han i allafall en Didricksson på dagis som håller ihop. men jag vill ha en uppsättning där och en hemma för att slippa släpa emellan...

Dragkjedjor verkar inte vara något för oss.

Tobbes vinterjacka är oxå inlämnad för byte av just dragkjedja...
Hur svårt ska det vara att göra något hållbart??

Så dagens mission blir visst att leta både vinterjacka och overall... När Tobbe kommer hem förstås. Jag tar mig ingenstans utan hela och varma kläder till barnen.. och Liam har nog frågat 20 ggr idag om vi inte kan gå ut och åka pulka. Vi har istället bakat negerbollar och byggt LEGO men hur lång tid tar det på en hel dag lixom??

Jag känner mig inlåst.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: