jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Äntligen en helg att njuta av..

Kategori: Allmänt

Äntligen en helg som man har kunnat njuta lite av. De två senaste helgerna har mest bestått av sömnbrist så jag är väldigt tacksam för den sömn som faktiskt fått denna helg.
Att solen dessutom skiner på os gör ju inte saken sämre..
Tobbe är fortfarande lite krasslig men ändå så pass pigg att han orkar umgås.

I fredags hade vi besök hela dagen, först utav Pertan m. famij och Liam & Herman lekte hur mycket som helst. På kvällen kom Fredde, "Karlotte" som Liam säger, deras lilla Vera och så Nova förstås.
Supertrevlig dag och kväll.
Igår gick dagen utav bara farten, jag hann inte ens ha igång datorn. Tacka fan för min iphone som håller mig updated.
Jag tog med Liam på hans första bio igår, Alfons Åberg.
Han pratade hela förmiddagen om att han skulle på bio men han visste nog inte riktigt vad det var.. för väl på bion (innan filmen började) så satt han och tittade mot nödutgången och frågade gång på gång..
- Kommer gubben in där och sjunger sen?

Söt!

Han har tidigare bara varit på olika föreställningar av fom av teater och musikarrangemang så det här var helt nytt för honom. Han gillade filmen och frågade om vi inte kunde se mer när den var slut.
Att det dessutom var "knattebio" med bara en massa barn, inte så hög musik gjorde ju inte saken sämre.
Trotts att filmen bara var 40 min så hann jag ändå somna och sov sita kvarten. Skönt och välbehövligt..

Eftermiddagen spenderades hos syster yster där Liam hittade en ny kompis. Väl där ringde Sara o Robban och frågade om vi ville komma dit på middag. Såklart vi ville!
Så vi åkte bara hem och ställde bilen, packade ner kidsen i varsin vagn och traskade mot davidshalls torg för en helkväll. supertrevligt!
Milla somnade utan problem men Liam höll låda hela kvällen och deckade inte förrän vi var på väg hem runt halv tolv. Han tog dessutom sovmorgon imorse, till halv nio.. Kul för han o Tobbe. Inte lika roligt för mig som hade en pigg Milla strax efter sex imorse..
Jag försökte få henne att förstå att det fortfarande va natt men hon köpte inte de...

Just nu är mina killar på gympa, lillfisen sover och jag ska börja fixa lite. När grabbsen kommer hem så bär det av mot Åkarp för en bassa bus och trevlig umgänge med Jocke och Ann..

Bilder från helgen kommer...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: