jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

En vanlig måndag.

Kategori: Allmänt

Jag är ikapp med mina bilder, till en viss del. Jag har klistrat in de bilder som väntat på sin tur i några månader och dessutom skrivit en kommentar till dem.
Och dagen till ära så damp det ner 357 nya kort att fixa med.
Albumet är slut, IGEN så det måste inhandlas. Målet är att vara ikapp, tom Turkietresan innan veckan är slut.
Wish me luck!

Inatt har jag sovit ok, bara vaknat ett par gånger för att ge Milla mat.
Men vid 05.36 så bestämde hon sig för att det var läge för att göra nr 2 oc med allt stånk o stön som det innebär så väckte hon även storebror. Efter blöjbyte (i sängen) och ett antal försök till att få båda barnen att faktiskt inse att det fortfarande var natt så lyckades vi somna, lagom tills de att klockan ringde vid 07.30 och det var dags att gå upp..
Jag har i alla fall kännt mig någolunda utvilad idag så jag gnäller inte.

Efter att ha lämnat Liam på dagis så traskade jag o lilltösen bort till mobilia för en fika med Charlotte och Vera. Därefter traskade jag vidare mot ICA Maxi för att möta upp Tobbe för veckans storhandling.
Milla fick även prova på att åka i storebrors bilstol, och hon såg rätt nöjd ut=)

Ikväll har vi tvättat, ,lagat mat, badat barn, fixat smoothies, klistrat foton, dammsugit, vattnat blommor, bytt lakan, vikt tvätt, pratat i telefon och nu ska jag betala räkningar.

Det är fullt upp att vara mammaledig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: